Linken til Thai er oppdatert og det om Oslo er borte.
Air Greenland har kansellert den daglige ruten med A330-200, mellom København og Søndre Strømfjord. I stedet flyr de Dash-8-200 Nuuk-Keflavik-København. Visstnok tar d aturen rundt 9 timer, inkludert fuelstop på KEF
Når det er fuelstop. Vil da passasjerene telle som transfer passasjerer?
Eller må de ut av flyet for og kunne telles som transfer passasjerer?
Boeing shut down operations temporarily at its Puget Sound factories, after the death of a worker who had been diagnosed with the novel coronavirus.
Boeing er hardt rammet av Corona-viruset og stenger fabrikkene i Washingto state i 14 dager. Beslutningen kom etter blant annet press fra de ansatte, der en del har valgt å ikke møte på jobb opga av frykt for smitte.
https://www.washingtonpost.com/business/2020/03/23/boeing-coronavirus-puget-sound/
https://www.seattletimes.com/business/boeing-aerospace/boeing-worker-dies-from-coronavirus-infection-at-everett-plant/
Åjåjåj, kan dette holde?
Hvis USA har slurvet i overkant mye i timen og er på coronaetterskudd, kan dette fort være kroken på døra for Boeing.
Nei, jeg ser bare ikke for meg at noen som helst regjering i USA vil akseptere at Boeing faller.
Det gjør jeg. Den neste.
Due to the corona crisis, KLM will start the summer schedule with a significantly reduced network. From 29 March until and including 3 May, KLM plans to fly to 25 intercontinental and 32 European destinations. During this period, KLM will fly according to an adjusted schedule, which amounts to about 10 percent of the normal number of flights.
Frankfurt – Bangkok 3 weekly A340-300
Frankfurt – Chicago O’Hare 3 weekly 747-8I
Frankfurt – Johannesburg 3 weekly 747-8I
Frankfurt – Montreal 3 weekly A330-300
Frankfurt – Newark 3 weekly A330-300
Frankfurt – Tokyo Haneda 3 weekly 747-8I
Munich – Bangkok Eurowings service resumes on 15APR20, 1 daily A330-200
Munich – Las Vegas Eurowings service resumes on 17APR20, 2 weekly A330-200
Paris CDG – Cotonou – Lagos – Paris CDG 1 weekly A330-200
Paris CDG – Libreville 1 weekly A330-200
Paris CDG – Los Angeles 3 weekly 777-300ER
Paris CDG – Montreal 3 weekly 777-300ER
Paris CDG – New York JFK 3 weekly 777-300ER
Paris CDG – Rio de Janeiro Galeao 3 weekly 787-9
Paris CDG – Sao Paulo Guarulhos 3 weekly 777-200ER
Paris CDG – Tokyo Narita 3 weekly 777-300ER
Paris Orly – Cayenne 4-5 weekly 777-200ER
Paris Orly – Fort-de-France 7-9 weekly 777-200ER
Paris Orly – Pointe-a-Pitre 1 daily 777-300ER
Paris Orly – St. Denis de la Reunion 1 daily 777-300ER (selected flight with -200ER, certain date not operating)
https://flysmart24.no/2020/03/24/flykrisen-sender-luftfartens-store-jumboer-pa-skraphaugen/– De store firemotors flyene har en usikker fremtid, og mange kan bli satt på bakken for godt etter COVID-19. De er for dyre i drift i forhold til tomotors fly. Dermed blir nok Boeing 747, Airbus A380 og A340 blant de siste som flyselskapene setter inn i drift igjen, sier flyanalytiker Hans Jørgen Elnæs i konsulentselskapet WinAir til flysmart24.no.
Coronakrisen kan få store konsekvenser for verdens flyflåte.
Fra Flysmart 24:
https://flysmart24.no/2020/03/24/flykrisen-sender-luftfartens-store-jumboer-pa-skraphaugen/
det kan da ikke stemme...Lufthansa vil også vinke farvel til B747-flyene sine. Det ble allerede i fjor besluttet å fremskynde avviklingen av typen Boeing 747-8 allerede inneværende år.
det kan da ikke stemme...
The Qantas Group has secured A$1.05 billion ($625 million) in a new round of debt funding to “strengthen its position as it manages through the coronavirus outbreak”.
The 10-year loan bears 2.75% interest and is securitised against seven Boeing 787-9s.
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.