Sånn generelt er det vel allerede mange år siden man hadde muligheten til å "stikke innom" reiseselskapet og stille inngående spørsmål og samtidig få en billett. Problemet i dag er vel at det er generelt vanskelig å få svar på litt mer detaljerte spørsmål. Jeg føler selv at når jeg stiller spørsmål vet jeg gjerne svaret nogenlunde bedre enn den jeg spør. Om det skyldes at jeg er relativt velinformert, eller om det skyldes at den ansatte bare ikke har peiling, skal jeg ikke si. Men jeg synes det er en uting at ansatte svarer uten å være 100% sikker på svaret. Jeg har ikke tall på antall ganger jeg har fått svar som jeg er bombesikker på at er feil. Skjer dette på telefon til selskapet, er det bare å avslutte samtalen og ringe opp igjen i håp om å treffe en annen person.
Er det kanskje ikke slik at forum som dette er blitt et substitutt for det "gammeldagse" reisebyrået eller flyselskapets eget kontor.
Gad vite hvor stor andel av flybilletter som kommer via reisebyrå, fremfor flyselskapenes egne internettsider og callsentra?
BF:cool2