Continental OSL-EWR-FLL-EWR-OSL "live"..

Skylder på jetlag'en der og :)

Du fyller vel inn tolldeklareringa på utreisa og ikke hjemreisa så jetlag er vel ingen unnskyldning? :p Var faktisk redd for hva som ville skje da jeg kryssa av for yes på at jeg hadde med meg mat i bagasjen. De spurte meg om hva slags mat det var så bare sa de have a nice day og pekte meg til utgangen. :) Var forøvrig ikke noe fy-fy mat uansett, men var forberedt på det verste.

Fint at bildene dukket opp også :) Da mangler bare returen fra EWR så er en fin TR i boks.

Vi møtte en kollega og hans madam' Onsdag morgen, da de kom fra Vegas. Det ble litt besøk på de mest kjente turistmagnetene da hun ikke hadde vært i NY før. Torsdag, dagen da vi skulle dra hjem - de skulle være til Lørdag - var det dårlig vær, det høljet ned og fuktigheten steg og steg. Checkout 12pm, bagene ble levert rommet til kollega og det ble vandring med paraply før det endte med en øl i hotellbaren før vår faste sjafør i sin Mercedes SL550 hentet oss 4:00pm sharp utenfor hotellet.

Mr Obama-lama skulle på Broadwayshow denne kvelden så endel gater var stengt, noe som også skulle vise seg på kjøretid til EWR. Idet vi kjørte INN i Holland tunnel så jeg på klokken og den var 5.06pm, altså hadde vi brukt 1t og 6min fra 54st/6ave til tunnellen - najs!
På Jerseysiden var det bånn pupp, selvom det ærlig talt ikke var behov for det da CO38 har rutetid 8pm.

Vel fremme, 260dollar fattigere dog en ny "kompis" rikere bar det inn i terminal C. Vi hadde allerede sjekket inn på nett og 21A/21B var sikret. Stinn brakk både foran og bak gardinen, og bagdrop ble foretatt på "Delhi/Mumbai"-skrankene.. vel vel!
Kjapt gjennom security og ingen bodyscanner denne gangen, ble det en gresk salat og ett par glass cola, mens man nøt utsikten over 777,764,747 osv osv som dro avgårde fra 04L.
Kjerra skulle først gå fra C85, men dette ble endret til C75 og 'skipet' kom inn fra LHR allerede klokken 3. Pga formiddagens regn/tordenvær var det ett kaos uten like på domestickfronten, og alle CO sine servicedesks var overfylt med kunder som hadde delays/kanselleringer.

Klokken 7:15 tuslet vi stille mot gaten og de norsk herrene i jeans, skjorte og dressjakke stod å maste om business, Ai need biznizz seat, maj travelagent bukked mii inn bizznizz osv!
Sorry kjakan, det er fullt! Når først boardingen kom igang - rundt klokken 7:45 - skulle ting ta laaang tid, det var 4 stk i gaten, men kun én stakker som boardet.. og du kjære deg! Skal man boarde etter rader, får man pinadø være konsekvent! Det endte med at boardingen var klar klokken 8:30. Det mest spesielle denne kvelden var at vi kunne taxe UTEN STOPP hele veien ned til 4L og spinne avgårde, dette gjorde at vi var AB 8:50. Estimert flytid var 7:05 så landing på rute skulle gutta forran få til uten problemer.

Jeg var fast bestemt på å sove og så fort seatbelt signs var av var det ned med setet, på med QC15, pledd og av med sko, men neida!! hvilken amøbe i Boeing har kommet med forslaget om å plassere armrest MIDT på døra - kjære deg, jeg så de trengte folk på Denny's!
Det tok ihvertfall 30min før jeg duppet av, og idet jeg våknet trodde jeg at det var like før vi skulle lande, den gang ei - ifølg MAP'en var vi over St Johns... oh dear! Det ble ikke som planlagt.

En lang natt kom snart til ende, vi passerte Shetland og inn over Stord før vi krysset Tyrifjorden på tvers og landet på 01L omtrent på rute. SAS har jo betalt seg inn på gate 53, så vi parkerte fjongt i øsende regnevær på gate 48. Bye bye, adios og til ankomst bar det - reisefølget en liten tur innom taxfree, mens jeg dundret bort til bånd 9. Tikk takk... tikk takk.. tikk takk.. - Bag on belt dukket opp 55min!! etter at jeg stelte meg opp ved båndet - fantastisk! Det skulle gå godt over en time før 2 av 3 bags dukket opp, vel hvor er den tredje tenkte jeg med et flashback til "Delhi/Mumbai"-skjermene på EWR!

Etter nesten 2 timer begynte dog oversizebåndet bak oss å dure, og der! der kom den - åpnet og med klær og poser tytende ut - va nice! Etter litt gjennomsøking kunne man konstatere at det meste av "elektronik", vi snakker kamerabatterigrep, Canon linse var fjernet/tatt/stjålet gud veit og låsen på kofferten var brutt opp. (Ingen lapp fra TSA hverken på tag eller oppi)

Gudskjelov har jeg meget godt bekjentskap til stasjonsleder CO på OSL og ting ble ordnet økonomisk på stedet, ny koffert ble overrukket og ting gikk så godt det kunne.

Ikke så mye mer og si, det ble lite bilder på denne turen - og for rettskrivningsfantomene, denne posten er IKKE korrekturlest! ;)

Var faktisk redd for hva som ville skje da jeg kryssa av for yes på at jeg hadde med meg mat i bagasjen. De spurte meg om hva slags mat det var så bare sa de have a nice day og pekte meg til utgangen.

Alternativt om du tok sjansen på "No" og de fant ut at du hadde mat i bagasjen, så ville du trolig hatt et problem du kunne (måtte) betalt deg ut av ;)

Alternativt om du tok sjansen på "No" og de fant ut at du hadde mat i bagasjen, så ville du trolig hatt et problem du kunne (måtte) betalt deg ut av ;)

Joda men 5 grads ransakelse av meg og min bagasje var noe jeg ikke hadde tid til (jeg skulle videre på domestic) og det var siste fly for dagen til den destinasjonen. Jeg ville nok ikke ha rukket det om de hadde satt i gang med det. Hadde omtrent tre kvarter til overs før boardingen startet da jeg var igjennom ny sikkerhetskontroll osv. :) Så jeg priser meg lykkelig over at CBP var i godt humør den dagen.

Takk for flott rapport! Virker som hyggelige turer - med unntak av avslutningen ... Innbrudd i kofferten og personlige eiendeler strødd ut over bagasjebåndet er noe jeg selv ikke vil oppleve igjen!

Og med målebeger til spedbarn og møkkete sokker som ikke tilhørte noen av oss inni kofferten, snasent! :)

Back