Continental øker på OSL --> Continental reduserer på OSL

Martin

Moderator
Medlem
Continental øker på OSL --> Continental reduserer på OSL

Fikk høre i dag, av stasjonssjefen deres på OSL, at CO øker frekvensen på CO138/CO139 til sommeren, til daglige. Et kjapt søk på continental.com på alle dagene i en tilfeldig uke i sommer bekrefter forøvrig at det stemmer. Mao. kommer de til å fly to daglige, hver dag i sommer, og øker fra 10 til 14 ukentlige.

Moro :)
 
Re: Continental øker på OSL - igjen

Fantastisk! Forøvrig synes jeg CO tilbyr et helt greit produkt fra OSL. Jeg fløy CO 752 i sommer OSL-EWR, og selv om jeg er 193 cm så satt jeg overraskende greit. Mye bedre enn LH 744
 
Re: Continental øker på OSL - igjen

Fint at CO vil satse på Norge, med to daglige mellom EWR og OSL, men det blir vel bare enda en 752 avgang :(

Kunne de ikke heller fly med en B777 isteden for å fly 752 med to timers mellomrom?
 
Re: Continental øker på OSL - igjen

Fantastisk! Forøvrig synes jeg CO tilbyr et helt greit produkt fra OSL. Jeg fløy CO 752 i sommer OSL-EWR, og selv om jeg er 193 cm så satt jeg overraskende greit. Mye bedre enn LH 744

Jeg fløy også CO 752 i sommer, og syntes ikke plassen var spesielt god, og jeg er kun 184... Men samtdig, ikke noe verre enn mye annet - og COs produkt er ellers godt - og ikke minst non-stop.
 
Re: Continental øker på OSL - igjen

Fint at CO vil satse på Norge, med to daglige mellom EWR og OSL, men det blir vel bare enda en 752 avgang :(

Kunne de ikke heller fly med en B777 isteden for å fly 752 med to timers mellomrom?

Økt frekvens er bedre enn større fly.
(de kunne riktignok ha spredt det litt mer enn med 2 timer...)
 
Re: Continental øker på OSL - igjen

CO har vel ikke akkurat flust med T7. De prioriterer nok å bruke disse på lenger ruter enn EWR-OSL.
Selv velger jeg bort CO da det ikke frister å sitte 8 timer i en narrowbody.
 
Re: Continental øker på OSL - igjen

Dersom/når dette sprekker ( under forusetning at AA eller andre ikke dukker opp ) , da finner de vel en 764 på en av avgangene :rolleyes:

Har vel 9 avg med 752 CO 39/38 allerede og 4 upcoming, elsker dette flyet og ruta...
 
Re: Continental øker på OSL - igjen

CO har vel ikke akkurat flust med T7. De prioriterer nok å bruke disse på lenger ruter enn EWR-OSL.
Selv velger jeg bort CO da det ikke frister å sitte 8 timer i en narrowbody.

Prioriterer på lengre ruter? De bruker 777 på enekelte strekninger innenlands. Så da burde de vel fikse den på Osloruta også.
 
Re: Continental øker på OSL - igjen

Prioriterer på lengre ruter? De bruker 777 på enekelte strekninger innenlands. Så da burde de vel fikse den på Osloruta også.


De blir vel brukt mellom EWR-IAH (som er hub'ene dems), så det er meget dårlig argument.
 
Re: Continental øker på OSL - igjen

Prioriterer på lengre ruter? De bruker 777 på enekelte strekninger innenlands.

De bruker 777 mellom EWR og IAH for å kunne rotere flyene mellom hubene sine. Da kommer gjerne flyet inn til EWR fra en langrute, flyr EWR-IAH, og fortsetter ut på en annen langdistanserute.
 
Re: Continental øker på OSL - igjen

Heisann!

De bruker 777 mellom EWR og IAH for å kunne rotere flyene mellom hubene sine. Da kommer gjerne flyet inn til EWR fra en langrute, flyr EWR-IAH, og fortsetter ut på en annen langdistanserute.

Det stemmer det Martin, og det interessante er at CO38 flight nummeret starer i Houston med en B777... ;)

Denne routingen er ogsaa for aa dekke IAH-NRT i tilfelle teknisk paa flyet som er inne paa service check natten foer.

Dag
 
Re: Continental øker på OSL - igjen

Prioriterer på lengre ruter? De bruker 777 på enekelte strekninger innenlands. Så da burde de vel fikse den på Osloruta også.
Det er vel ikke spørsmål om de "fikser" det eller ikke. Men CO prioriterer selvsagt T7-maskinene på de ultralange rutene til Asia og de mest konkuranseutsatte destiansjonee som f.eks LHR.
Men til og med dit bruker CO 752. Jeg tror nok CO selv vet best hvor det er mest økonomisk forsvarlig å sende de forskjellige flytypene.
 
Re: Continental øker på OSL - igjen

Fantastisk moro at Continental har lyktes så til de grader med sin satsning.
 
Re: Continental øker på OSL - igjen

CO øker nok også fordi de er nok ganske sikre på at de får en eller flere konkurrenter på den ruten til neste år (EWR eller JFK).
 
Re: Continental øker på OSL - igjen

CO øker nok også fordi de er nok ganske sikre på at de får en eller flere konkurrenter på den ruten til neste år (EWR eller JFK).

Selvfølgelig trapper de opp for å møte konkurranse, men ikke bare derfor. CO hadde planer om flere avganger i år men de var usikre på belegget og markedet, og de prioriterte derfor flyet en annen plass (info fra kilder godt plassert på innsiden).
 
Re: Continental øker på OSL - igjen

nå sitter jeg 33 000ft over USA å leser forumet, artig!!

Hyggelig å høre at CO utvider neste sommer. Er stor fan av denne ruten.
 
Re: Continental øker på OSL - igjen

CO har kuttet ut ekstraavgangene i sommer, og flyr kun x1 daglig. De kuttet jo først fra dobbel daglig til X 9 pr. uke. Nå har de altså kuttet ytterligere. Synd.
Er vel SAS sin innterden som er "skyld" i dette.
 
Re: Continental øker på OSL - igjen

CO har kuttet ut ekstraavgangene i sommer, og flyr kun x1 daglig. De kuttet jo først fra dobbel daglig til X 9 pr. uke. Nå har de altså kuttet ytterligere. Synd.
Er vel SAS sin innterden som er "skyld" i dette.

Continental (og SAS) kan hvertfall prise seg lykklige over at Delta ikke kommer. Hadde DL kommer som planlagt kunne dette for blitt 'blodig'...
 
Back
Top