Continental og antall bagasje

LN-AND

ScanFlyer Blue
Jeg skal reise hjem fra en måneds jobbtur i USA på søndag med COA038 EWR-OSL.
I den forbindelse prøver jeg å finne ut om jeg kan sjekke inn 1 eller 2 bagasjeenheter.

Grunnen til at jeg spør er at jeg forrige uke fløy DEN-LGA med United på samme reservasjon. Der står det i reservasjonen at jeg har 1PC BAG, men jeg kunne sjekke inn 2 x 23 kg kostnadsfritt. Jeg reiste med UA406 på S klasse.
På COA038 reiser jeg på T klasse, men lurer da på om jeg kan forvente å få sjekke inn 2 kolli? I reservasjonen står det også her 1PC, men lurer på hva jeg kan forvente.
Noen som vet?

Det er det jeg også antar, men jeg fant det bare merkelig at jeg kunne sjekke inn to på DEN-LGA på økonomi uten å betale noe ekstra for kolli nummer to. Når det også står 1PC i e-ticket er det lite samsvar. Jeg kan vel dermed ikke forvente samme "feil" på COA038?

DEN-LGA skulle du jo i utgangspunktet betalt for alle kolli med mindre du har status--i USA er jo ingen bagasje inkludert hos nettverksselskapene. Imidlertid var du jo her på en international itinerary, og jeg antar det kan ha "rotet det til" til din fordel.

Hmm. Har ingen status. Kun EBB og en god del EB poeng stående.
Jeg kunne trengt et ekstra kolli for å få med meg alt som skal handles med hjem, men jeg får avvente til online check-in åpner og bråkjøpe en ekstra koffert om det skal skje igjen :)

Billetten er forøvrig en multi-segment OSL-FRA-DEN/DEN-LGA/EWR-OSL og issuing airline er Lufthansa, så mulig det har krøllet det til i systemene til UA. Får håpe det krøller til i CO sitt også da :)

Edit: Jeg merker meg også at denne CO038 står som booket som UA038 Operated by Continental. Kanskje det også medvirker til krøllet.
Takk for svar.

Last edited:
Back