• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Continental avbestiller Boeing 787 nesten før de er bestillt???

• Thread starter Thread starter LTH
  • Start date Start date

LTH

ScanFlyer Gold
Medlem
Continental avbestiller Boeing 787 nesten før de er bestillt???

Dette lyder meget merkelig...::wow: :naughty:

Kilde: http://www.hangar.no/index.php/hangar/nyheter/continental_vil_trolig_kansellere_787_kj_p?eZSESSIDhangar=43e1a3e5122ff7df3c85963feb51cc5c

Re: Continental avbestiller Boeing 787 nesten før de er bestillt???

Continental er i en prekaer likviditetskrise .. tror ogsaa at dette delvis er en trusel, men cashsituasjonen i selskapet har vaert daarlig lenge.
Imidlertid tok det bare en uke fra Gordon forsvant til dette sirkuset begynte .. er sikker paa at han er imponert ... :sarc

Mer interessant for mitt vedkommende er at CO skulle ta aatte av vaare 753'er .. det blir det heller ikke noe av hvis 7E(ight)7-ordren kanselleres.

Tror det var 28. februar CO skulle ha styremoete ... vi faar se hva som skjer der.

Ja hadde vært artig å vite om det hadde vært annerledes om Gordon Bethune fortsatt satt på kontoret. Hvor mye har én mann å si? Det er jo trossalt så og si hele det gamle teamet hans som fortsatt sitter ved roret.

Dete er vel mest et spill for galleriet... Men det kan jo tenkes at siden både UA og US får lavere kostnader så vil CO også prøve...

Vet ikke hvor hangar.no faar nyhetene fra, men jeg vet hvordan pressen "spekulerer" og lager store oppslagsnyheter av ganske rutine informasjon. Som nevnt ser vi etter $500M i lavere kostnader i 2005 og dette var faktisk "nyheter" i November 04. I dag er vi i ferd med aa detaljere dette og forhandlinger med de forskjellige arbeidsgruppene som piloter, mekanikere, kabinansatte osv. paagaar. Dette med B7E7-8, B757-300 og B737-800 er helt nytt for meg...??? og det er jo ille at jeg ikke vet noe om dette siden jeg jobber med dette til daglig...??? Det eneste som jeg ser stemmer er at disse bestillingene skal godkjennes av styret i Februar og det er stort sett full enighet om at dette er avhenging av aa faa disse $500M... :up:

Dag

Så de samme ryktene på airliners.net...

Originally posted by Dag Johnsen
Dette med B7E7-8, B757-300 og B737-800 er helt nytt for meg...??? og det er jo ille at jeg ikke vet noe om dette siden jeg jobber med dette til daglig...???

http://seattlepi.nwsource.com/business/206878_continental07.html

The airline last month said it would buy 10 Boeing 7E7s in its first aircraft purchase since the September 2001 terrorist attacks. Continental also said then that it would lease eight 757s from Boeing starting in July and take six Boeing 737 aircraft two years earlier than planned in 2006.

Continental spokeswoman Julie King said the possible order rejection applies to all the aircraft announced Dec. 29. Talks with the unions are continuing, she said.

Informasjonsavdelingen deres vet det iallefall ....

Heisann, ja jeg har lest dette ogsaa, men det hun sier, som ikke er noe nytt siden 29 Dec, er at disse bestillingene er avhengig av de $500M... og tallet $500M var fortalt oss i November 04. Det eneste som er nytt er at denne informasjonen var gitt offisiellt til SEC... Noe som Blomberg News klarte aa lage en STOOOR artikkel om...

Du kan for eksempel ikke "true" med Chapter 11 bankrupcy for aa faa "concessions", uten at du kan bevise at dette er et faktum. Jeg er ingen ekspert paa SEC og finanselovene om dette, men jeg vet at alt dette skal til for at ingen, som aksjeeiere osv. skal kunne saksoeke firmaet senere.

Det er ikke noen "dans paa roser" for flyselskapene on dagen... og det skal bli spennende aa se hvordan ting utvikler seg.

Dag

Hvordan er cash-situasjoenen i NWA og AA om dagen?

Uansett var det greit å få en avklaring fra en på innsiden - sjansen er vel overveiende stor for at vi ser 787 i CO-farger omtrent etter planen. ;)

Back