Condor med nye farger

Someone

Moderator
Medlem
Condor har i dag presentert sine nye farger, og de går for et "Polkagris" tema. Hadde det blitt presentart 1 april, ville jeg trodd det var en aprilspøk.

Flyene skal komme i 5 forskjellige farger: Grønn, blå, rød, gul og beige

https://www.condor.com/eu/fly-with-us/condor-partner/our-new-look.jsp

csm_condor-launch-image-header-teaser-2288x596_455bc28cd7.png

Vacations are striped. And Condor is vacation.

Umbrellas, beach towels, ice cream shops..who doesn’t love them and the stripes will make you smile. They stand for easiness, freedom to experience the world, for the gentle breeze in your hair, sunshine on your face and now for Condor. In the future our fleet will also be in this new design. For decades, stripes have had meaning in our way of life. Timeless, elegant and recognizable – just like us.

https://www.aero.de/news-42323/Condor-startet-mit-neuem-Logo-aus-der-Krise.html

m_42323_13812.jpg

Tenke nytt?!? :wow:
Det ser ut som de alle sammen skal i fengsel (er det ikke slik fengsel klær så ut i gamle dager).
Dette må være Aprilsnarr.

Dette synes jeg faktisk er det mest kreative og spenstige fargeskjemaet som er lansert de siste årene! Typisk for de tyskspråklige landene er det og, alle hoteller jeg har vært på i Østerrike med bassengavdeling har hatt gule stripete håndklær, som de jo selv skriver er jo dette et vanlig og tidløst mønster.
Bra de ikke gikk for å dra halen ned på skroget som alle andre.

tommel opp!!

Nyttig påminnelse om hvem det er som har vært og holdt av solsengene kl. 0600 slik at ingen andre får.

Nå tar jeg forbehold om at skoletysken er skranten og at det er noen nyanser jeg ikke forstår, men:
"Condor ist Urlaub", heißt es vom Ferienflieger. "Und Urlaub ist gestreift."

Ferie er stripete?

Det er så GRIMT som noget er GRIMT..... Hvorfor kan flyselskaber ikke finde ud af at finde et SMUKT livery?

Icelandair = Bytter noget smukt ud med noget grimt.
Lufthansa = Byttede noget flot ud med noget grimt
SAS = Fandt faktisk et okay design, men stadigvæk ikke det pæneste.
Condor = Udskifter et af branchens flotteste livery med noget der er total grimt.

Det ligner jo noget et barn på 5år laver på en tegning til forældrenes køleskab...........
Hvad er det næste? Norwegian der får fjernet den røde næse/hale så selskabet bliver 100% hvid? KLM der bliver sort eller British Airways der bliver helt gul?

Last edited:
Man kan bare håpe at de tenker seg på nytt
Spesielt de blå-hvit fargene vekker visse assosiasjoner...

Dersom dette vil ha kommet som en 1-APril spøk, så ville jeg alrede kalt dette mislykked. Men nå er det bare fullstendig bom

EB har rett!
De er flinke til å tenke nytt. De var annerledes en alle andre fly.

Først når jeg så de tenkte jeg fengsel, men nå syns jeg de er kule :)

Nå tar jeg forbehold om at skoletysken er skranten og at det er noen nyanser jeg ikke forstår, men:
"Condor ist Urlaub", heißt es vom Ferienflieger. "Und Urlaub ist gestreift."

Ferie er stripete?

Det er nok sett i sammenheng med en annen del av pressemeldingen som beskriver «Inspiriert von Sonnenschirmen, Badetüchern und Strandliegen entwickelt sich Condor zum unverwechselbaren und einzigartigen Ferienflieger.»

Vet ikke jeg, men sist jeg så stripete håndduker og solsenger var på videoer fra 1980. Vi har noen blåhvit stripete strandhåndduker her fra svigers (som jo er tyske), men det er mer for en maritim nord-tysk stil og ikke fordi Granka og Malle er stripete..

Når noen faktisk tørr å gå utenfor boksen og levere noe så til de grader annerledes, som jo etterlyses her til stadighet, så må det bare applauderes. Selv om "sonnenfliegere" står i fare for å bli assosiert med fengselsfugler i fremtiden.

Back