• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

EUR Condor etter Thomas Cook - og annet nytt

En A319 fra croatiske Fly Air41 er leid inn for sommeren:

9a-muc-condor-airbus-a319-112_PlanespottersNet_1758003_925c270aa3_o.jpg


https://www.planespotters.net/photo/1758003/9a-muc-condor-airbus-a319-112
 
Re: Condor etter Thomas Cook


Flere codeshare ruter. Med Emirates videre øst og sørover, og Condor innen Europa (til "Syden") og USA

https://www.aeroroutes.com/eng/250505-deekcodeshare

Condor starting this month launches codeshare partnership with Emirates, covering the latter’s service to South Africa, as well as various destinations in Southeast Asia. Emirates in return will codeshare on selected Condor service within Europe, as well as Trans-Atlantic routes.
 
Utfasing av Boeing 757-300 planlegges visstnok å være gjennomført innen utgangen av tredje kvartal inneværende år.

Mens man har vært travelt opptatt på andre områder ser altså Condor sitt snitt til å sende en 757-300 til skroting, nærmere bestemt D-ABOL. Dette skal visstnok også være den første i 300-serien som skrotes på verdensbasis. Ikke at det er så mange av dem, men likevel; HUFF!
 
Mens man har vært travelt opptatt på andre områder ser altså Condor sitt snitt til å sende en 757-300 til skroting, nærmere bestemt D-ABOL. Dette skal visstnok også være den første i 300-serien som skrotes på verdensbasis. Ikke at det er så mange av dem, men likevel; HUFF!

D-ABOB ble høgd opp i april.
 
Munchen-Antalya i slutten av oktober er vel planlagt som siste flighter, men flyvertinnen på vår 753 fra Dusseldorf til AYT i mai virket å ta det med en klype salt foreløpig pga. forsinkelser i leveransene fra Airbus.
 
Budapest, Barcelona og Venezia legges også til neste sommer. Alle 3x daglig, så blir et ikke ubetydeligvis nettverk innen Europa utifra FRA neste sommer.

https://condor-newsroom.condor.com/en/de/news-article/condor-expands-city-route-network/

More options in summer 2026: Following the successful introduction of nine European city destinations this year, Condor is adding more for next summer. From May 1st, 2026, Barcelona (BCN) in Catalonia, Budapest (BUD) in Hungary and the famous lagoon city of Venice (VCE) will be added from Frankfurt Airport. The flights will take guests from Frankfurt to the three European cities in the mornings, afternoons and evenings.
 
Jeg er forresten nesten litt overasket at vi ennå ikke har sett Condor forsøke seg på noe i Nord-Norge. Men handler kanskje om hvilke turoperatører de samarbeider mest med?
 
Statusrapport fra Condorsjefen:

  • Av de nye europeiske destinasjonene går Wien best, og også Roma og Milano. Samt Pris går bedre enn ventet
  • Tysk innenriks er vansklig så de sliter med lavt belegg
  • Jobbes med å knytte seg til og være mer synlig i bedriftsmarkedet.
  • Samtaler med American, Korean og Japan Airlines om partnerskap.
  • 30-50% av trfikken er feed videre, på egne flighter, både short og longhaul
  • 10% er feed til/fra andre selskap, LOT og Croation trekkes frem.
  • Feed fra Lufthansa er ned fra 20% til 5% av trafikken

https://www.aerotelegraph.com/airli...recken-und-unterschiede-zu-air-berlin/q5w8nhj
 
De går ikke bare for nye maskiner, en 12 år gammel A320 med fortid hos Frontier, MYAirlines og Jetlines, har blitt malt som et blått badehåndkle og er på vei til Condor.

Airbus A320 -214 5661 D-AICT Condor delivery 04jul25 WOE-FRA OE-reg
 
Condor bestiller ytterligere 4 A330-900

https://condor-newsroom.condor.com/en/de/news-article/condor-is-expanding-its-long-haul-fleet/

Continuing on its growth strategy: Condor has placed an order for four more long-haul A330-900neo aircraft with the European aircraft manufacturer Airbus. The Supervisory Board already approved the order this week. Currently, Condor is already operating 18 A330neo aircraft with three more expected by the end of 2027. Thus, this summer Condor will be flying its long-haul routes exclusively with brand-new aircraft that offer guests maximum comfort above the clouds. With the four additional aircraft, the Condor fleet will grow to a total of 25 highly efficient and modern A330neo aircraft by 2031.
 
Siste ordinære 757-300 flyvning ser ut til å være Frankfurt-Hurghada-Frankfurt 2. november.
Den går og hyppig på Dusseldorf-Palma fram til 29.oktober, og fra MUC og FRA til Antalya helgen 25./26. oktober.
 
Back
Top