Concorde på Gardermoen 10.10.1998 ??

karlsdp

ScanFlyer Blue
Concorde på Gardermoen 10.10.1998 ??

Er det noen som har, eller hvet om noen som har videofilm fra Gardermoen når Air France Concorde F-BVFC var der lørdag 10.oktober 1998 ? Jeg var selv med på rundturen som hadde avgang ca. kl. 1620 med landing igjen ca kl. 1740. Har du bilder fra denne avgangen så gi meg et tips.

Re: Concorde på Gardermoen 10.10.1998 ??

Noen her:

http://www1.airpics.com/search/search.php?ar=2&type=&string=concorde&si=100&count=10&st=1

Originally posted by karlsdp
Er det noen som har, eller hvet om noen som har videofilm fra Gardermoen når Air France Concorde F-BVFC var der lørdag 10.oktober 1998 ? Jeg var selv med på rundturen som hadde avgang ca. kl. 1620 med landing igjen ca kl. 1740. Har du bilder fra denne avgangen så gi meg et tips.

Var dere overlyds eller var dere under hele veien?
Det er ganske spesielt å gå overlyd med de..
:D

Var vel underlyd tror jeg, de har ikke lov til å bryte lydmuren over land, og er ikke så mye vits å gjøre det på den lille veien fra norge til frankrike uansett;)

Husker jeg så den over Oslo den dagen, bråkte noe innmari!

Bare å lese kommentaren på et bilde det: Pulling the brakes along rwy 01R for the second time this day, at 5:25p.m. after a supersonic flight over the North Sea.

hehe, du har vel rett om at de må fly i "underlyd" over land da ;)

Originally posted by GFL
hehe, du har vel rett om at de må fly i "underlyd" over land da ;)

Kan de ikke fly "overlyd" over land? Jeg vet at de må bryte lydmuren og dette må skje over havet.

Jovisst var vi overlyds ! Avgangen var på RWY 01L med venstre sving mot Torp VOR (TOR). Jeg husker da vi passerte Torp VOR så sa den franske kapteinen at nå passer vi kystlinjen og da........ ja da ga han power slik at vi brøt lydmuren ute i Skagerak. Vi hadde mach 1.06 på machmåleren. Vel ute i havet gjorde vi en stor slak sving mot høyre, og gikk deretter subsonic inn ved Kristiansand og kysten opp til Gardermoen Jeg husker at det eneste vi merket da vi passerte mach 1.0,var et par støt i flyet. Landingen gjorde vi på RWY 01R. En "once in a lifetime" opplevelse. Air France Concorde F-BVFC fløy sin siste tur fra Paris til Toulose, hvor den i dag står på utstilling.
Kan også fortelle at vi var 100 entusiaster ombord. (fullt fly).

Back