Comeback for Caracas-Damaskus

Someone

Moderator
Medlem
Etter noen års fravær går det mot comeback for Conviasa sin eksotiske rute mellom noen av verdens utstøtte ledere når de i mars skal fly mellom Caracas og Venezuela

https://www.routesonline.com/news/3...viasa-resumes-damascus-service-in-march-2020/

Conviasa in March 2020 plans to resume service to Syria, as the airline’s website opened bookings for Caracas – Damascus route. From Caracas, service operates once weekly from 02MAR20 to 30MAR20, with Airbus A340 aircraft. The airline last served this route until August 2012.

V07002 CCS1600 – 1030+1DAM 340 1
V07003 DAM1030 – 1930CCS 340 3

Ikke umulig endel varer som ikke helt tåler dagens lys skal byttes mot litt hardere valuta enn de lokale monopolpengene?

De relanserer ruten i hele 4 uker? Og hvis jeg leser dette riktig står den på bakken i 24 t i Damaskus. Lurer på hvorfor de egentlig setter opp denne her ja.

Er ikke den perfekte ruta for Bongos Tryllereiser??

BA til Moskva, Cham Wings Airlines til Damaskus og Conviasa til Caracas? Alt på separate bookinger.

Hjem igjen fra Caracas har man f.eks. Turkish eller Air France.

BA til Moskva, Cham Wings Airlines til Damaskus og Conviasa til Caracas? Alt på separate bookinger.

Litt mere spenstig hjemreise har man via Cuba til Madrid med Cubana. Da får man prøvd russsermetall også

Nei, nei. AA via en plass i USA. Hva kan da gå galt?

Sent fra min SM-A530F via Tapatalk

Nei, nei. AA via en plass i USA. Hva kan da gå galt?

Sent fra min SM-A530F via Tapatalk

Tror ikke noen amerikanske selskaper flyr på CCS akkurat nå. Men en svipptur via Havana går sikkert like bra. #grensemoro #ekspressentildeportasjon #allsangpågrensen

Hvem vil reise imellom syria og Venezuela? Turister fra de to landene eller? Merkelig rute å opprette.. to urolige land..

Det ingen har kommentert, er at den tydeligvis skal flys med A340-200. Trodde de var utryddet!

Det ingen har kommentert, er at den tydeligvis skal flys med A340-200. Trodde de var utryddet!

Conviasa har en ... YV1004 ... den er ute og flyr i dag. Fra Damascus ... Lite aktivitet på maskinen og periodevis lagret.

wfu and std at CCS May 2015 - 13 Jul 2019
std at THR 14 Jul 2019

Mistenker at den ikke alltid er synlig på flightradaren, når jeg ser på historien. Er nok en del interesant last ombord ja ....

Last edited:
YV1004 rapporteres å vært på vedlikehold i THR.

Trengs også får å restarte CCS-EZE nå i januar

Conviasa sier den litt suspekte Caracas-Damaskus ruten skal komme tilbake

Fq-T2j-Z5-WAAw8l-GI.jpg

Call me stupid, men er det snakk om Sophie Elise-pulver fra Sør-Amerika til Syra, eller jernbanetorgets brune som skal fra Syria til Sør-Amerika? Eller er det both ways?

Det er vel heller våpen kanskje. Venezuela trenger cash, Syria guns…

Nå da tråden kom igang igjen tenkte jeg å nevne det, men YV1004 ble fløyet til IKA i oktober 2022 og ser ut til å bli skrotet der. Den ble fotografert i november minus en eller to motorer og uten titler.

Ser ut til at Conviasa nå bruker et par A346 og en A343. Det har gått rykter om en A345 også, men har denne dukket opp?

Back