CHN Comac C919 - ny kinesisk utfordrer til 737 og A320

• Thread starter Thread starter CK
  • Start date Start date
Re: Comac 919 - ny kinesisk utfordrer til 737 og A320

Med de "nye" asia-modellene blir det om ikke annet litt mer diversifisering i luften å glede seg over, fremfor den etter hvert noe monotone A- eller B-fordelingen.

Med de "nye" asia-modellene blir det om ikke annet litt mer diversifisering i luften å glede seg over, fremfor den etter hvert noe monotone A- eller B-fordelingen.

Så nå blir det luftens ABC…

Siden Boeing har kjørt seg selv i dass stemmer det rankingmessig også:

Airbus
Boeing
Comac

Boeing må skjerpe seg før de blir frakjørt av Kina.

Sent fra min VER-N49 via Tapatalk

Siden Boeing har kjørt seg selv i dass stemmer det rankingmessig også:

Airbus
Boeing
Comac

Boeing må skjerpe seg før de blir frakjørt av Kina.

Tja, nå skal nok Boeing måtte gå på noen enda mer gedigne feil før det kommer ned på Comac-«nivå». Spørs om Embraer skal plasseres på listen mellom Boeing og Comac.
Comac må nesten får seg noen store ordre internasjonalt utenfor Asia før man kan begynne å snakke om å rykke opp.

Tja, nå skal nok Boeing måtte gå på noen enda mer gedigne feil før det kommer ned på Comac-«nivå». Spørs om Embraer skal plasseres på listen mellom Boeing og Comac.

Comac må nesten får seg noen store ordre internasjonalt utenfor Asia før man kan begynne å snakke om å rykke opp.
Kineserne er raske altså. Ingen tok Kinamobiler seriøst, noen få år seinere var Johaug i alle kanaler og Huawei selger mer enn Apple. [emoji2369]

Kineserne er raske altså. Ingen tok Kinamobiler seriøst, noen få år seinere var Johaug i alle kanaler og Huawei selger mer enn Apple. [emoji2369]

Og hvordan går det i dag?
Ikke at det er en god sammenligning av mobil og fly da ..

Og hvordan går det i dag?

Ikke at det er en god sammenligning av mobil og fly da ..
Det går amazing, I markedene de kan operere, og hvor det ikke har betydning at Google mangler. I Kina selger de mer enn selv Apple.

De har skilt ut ungdomsbrandet Honor til et eget selskap, og det får bruke Google. I dag har jeg en Honor Magic V2, og det er den beste mobilen jeg har hatt. Så.. Kineserne får det til.

Air China og China Southern skal nå begge ha fått sin første maskin

https://x.com/chris__pc/status/1828773395305218283

GWEbHX1bMAAk3Am

Comac har satt seg ambisiøse mål. Produksjonstakten av C919 skal opp til 100 i 2025 og videre opp til 200 fly per år i 2029.
The Chinese aerospace manufacturer further outlined its long-term strategy at a recent supplier conference in Xi’an (XIY), revealing intentions to reach an annual production capacity of 200 C919 aircraft by 2029, significantly escalating its challenge to the Boeing-Airbus duopoly.

https://aviationa2z.com/index.php/2025/03/23/comac-to-produce-75-c919-jets-to-challenge-airbus-and-boeing-dominance/

Back