CHN Comac C919 - ny kinesisk utfordrer til 737 og A320

• Thread starter Thread starter CK
  • Start date Start date
Re: Comac 919 - ny kinesisk utfordrer til 737 og A320

Planen er visstnok første kommersielle flyvning som som MU9191 fra Shanghai til Beijing på søndag

Selv NRK har hatt dette med i sine nyhetssendinger på radio i morges og i formiddag,

Da fikk de gjennomført dette

9e7e91f525a7d4c076aa2d6e0a1c9252.jpg

Som jeg nevnte tidligere fløy jeg med China Eastern sin C919 for et par uker siden. Må si jeg ble imponert over komfort/støynivå. Skjønner godt at de vil ha flere av disse, hadde det ikke vært for at Kina er Kina skulle jeg gjerne ønsket meg noen sånne i Europa også men det tror jeg ikke blir med det første (?)

Fløy du SHA-TFU ens ærend for å prøve C919?
Har spekulert å gjøre dette selv mange ganger, men prisene og flytidene har passet meg dårlig.

Tror de legger mye på bordet for å skape et godt inntrykk av flyet.

Fløy du SHA-TFU ens ærend for å prøve C919?
Har spekulert å gjøre dette selv mange ganger, men prisene og flytidene har passet meg dårlig.

Tror de legger mye på bordet for å skape et godt inntrykk av flyet.

Stemmer det ja! Siden vi var i området måtte jeg mase på reisefølget om å ta morgenflyet til TFU for å prøve C919. De var også skeptiske til den rimelig lange tog/metro turen fra TFU til sentrum. TFU er forøvrig også en nydelig flyplass men det er en annen diskusjon.
Prisene var ganske greie synes jeg, men var kanskje heldig?
Betalte $155 per pers.
Noe gebrokken engelsk fikk vi også på kjøpet så alt i alt, en meget behagelig tur.

"Surrounding regions" som i Russland, muligens?

Comac stiller med C919 på Singapore Airshow kommende uke. Første gang maskinen vises frem internasjonalt.

Da kom det ordre på C919 og ARJ21 fra Tibet Airlines.
🇨🇳 Tibet Airlines today finalized an order for 40 C919 narrow-body jets and 10 ARJ21 regional jets from COMAC designed to be suitable for high-altitude plateaus, becoming the launch customer for a new variant the Chinese state-owned planemaker is developing.

The C919 plateau prototype is one of the important models in the series development of C919 aircraft. Based on the C919 basic model, it meets the transportation requirements in plateau areas by shortening the fuselage and implementing plateau modifications. The number of seats is 140–160, and its takeoff and landing performance meet the requirements of all high-altitude airports in China. The ARJ21 plateau prototype has a maximum take-off and landing altitude of 14,500 feet. It has good plateau airport takeoff and landing performance and crosswind resistance and can cover most high-altitude airports in China.

📷 ©Guan Chao | COMAC
Kilde: FlightMode (Facebook)

Attachments

• IMG_6730.jpeg
    IMG_6730.jpeg
    58.1 KB · Views: 497
  • IMG_6731.jpeg
    IMG_6731.jpeg
    46.3 KB · Views: 499
Back