Hei
Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.
Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025
Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150krBetalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:
https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025
(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)
De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret
Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat
Med de "nye" asia-modellene blir det om ikke annet litt mer diversifisering i luften å glede seg over, fremfor den etter hvert noe monotone A- eller B-fordelingen.
Siden Boeing har kjørt seg selv i dass stemmer det rankingmessig også:
Airbus
Boeing
Comac
Boeing må skjerpe seg før de blir frakjørt av Kina.
Sent fra min VER-N49 via Tapatalk
Kineserne er raske altså. Ingen tok Kinamobiler seriøst, noen få år seinere var Johaug i alle kanaler og Huawei selger mer enn Apple. [emoji2369]Tja, nå skal nok Boeing måtte gå på noen enda mer gedigne feil før det kommer ned på Comac-«nivå». Spørs om Embraer skal plasseres på listen mellom Boeing og Comac.
Comac må nesten får seg noen store ordre internasjonalt utenfor Asia før man kan begynne å snakke om å rykke opp.
Kineserne er raske altså. Ingen tok Kinamobiler seriøst, noen få år seinere var Johaug i alle kanaler og Huawei selger mer enn Apple. [emoji2369]
Sent fra min VER-N49 via Tapatalk
Det går amazing, I markedene de kan operere, og hvor det ikke har betydning at Google mangler. I Kina selger de mer enn selv Apple.Og hvordan går det i dag?
Ikke at det er en god sammenligning av mobil og fly da ..
Når man leser Reuters, ser det ut som EASA har satt en egen treneringskomite på saken...Å få maskinen(e) sertifisert i Europa og Amerika er imidlertid noe som tar tid …
https://www.reuters.com/business/ae...ake-time-needed-approve-china-jet-2024-03-14/
Når man leser Reuters, ser det ut som EASA har satt en egen treneringskomite på saken...
The Chinese aerospace manufacturer further outlined its long-term strategy at a recent supplier conference in Xi’an (XIY), revealing intentions to reach an annual production capacity of 200 C919 aircraft by 2029, significantly escalating its challenge to the Boeing-Airbus duopoly.
The Comac C919, China’s foray into the current-generation commercial narrowbody aircraft market, may receive its European certification in 3-6 years, European Union Aviation Safety Agency (EASA) Executive Director Florian Guillermet said in an interview published by French-language weekly l’Usine Nouvelle April 28.
TAC has independently confirmed GE Aerospace and Safran are no longer sending Leap-1C engines to China for C919 production pending a review of the orders by the Commerce department regarding sensitive technology exports to China.
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.