• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

CHN Comac C919 - ny kinesisk utfordrer til 737 og A320

  • Thread starter Thread starter CK
  • Start date Start date
Re: Comac 919 - ny kinesisk utfordrer til 737 og A320

Med de "nye" asia-modellene blir det om ikke annet litt mer diversifisering i luften å glede seg over, fremfor den etter hvert noe monotone A- eller B-fordelingen.
 
Re: Comac 919 - ny kinesisk utfordrer til 737 og A320

Med de "nye" asia-modellene blir det om ikke annet litt mer diversifisering i luften å glede seg over, fremfor den etter hvert noe monotone A- eller B-fordelingen.

Så nå blir det luftens ABC…
 
Re: Comac 919 - ny kinesisk utfordrer til 737 og A320

Siden Boeing har kjørt seg selv i dass stemmer det rankingmessig også:

Airbus
Boeing
Comac


Boeing må skjerpe seg før de blir frakjørt av Kina.

Sent fra min VER-N49 via Tapatalk
 
Re: Comac 919 - ny kinesisk utfordrer til 737 og A320

Siden Boeing har kjørt seg selv i dass stemmer det rankingmessig også:

Airbus
Boeing
Comac


Boeing må skjerpe seg før de blir frakjørt av Kina.

Sent fra min VER-N49 via Tapatalk

Tja, nå skal nok Boeing måtte gå på noen enda mer gedigne feil før det kommer ned på Comac-«nivå». Spørs om Embraer skal plasseres på listen mellom Boeing og Comac.
Comac må nesten får seg noen store ordre internasjonalt utenfor Asia før man kan begynne å snakke om å rykke opp.
 
Re: Comac 919 - ny kinesisk utfordrer til 737 og A320

Tja, nå skal nok Boeing måtte gå på noen enda mer gedigne feil før det kommer ned på Comac-«nivå». Spørs om Embraer skal plasseres på listen mellom Boeing og Comac.

Comac må nesten får seg noen store ordre internasjonalt utenfor Asia før man kan begynne å snakke om å rykke opp.
Kineserne er raske altså. Ingen tok Kinamobiler seriøst, noen få år seinere var Johaug i alle kanaler og Huawei selger mer enn Apple. [emoji2369]

Sent fra min VER-N49 via Tapatalk
 
Re: Comac 919 - ny kinesisk utfordrer til 737 og A320

Kineserne er raske altså. Ingen tok Kinamobiler seriøst, noen få år seinere var Johaug i alle kanaler og Huawei selger mer enn Apple. [emoji2369]

Sent fra min VER-N49 via Tapatalk

Og hvordan går det i dag?
Ikke at det er en god sammenligning av mobil og fly da ..
 
Re: Comac 919 - ny kinesisk utfordrer til 737 og A320

Og hvordan går det i dag?

Ikke at det er en god sammenligning av mobil og fly da ..
Det går amazing, I markedene de kan operere, og hvor det ikke har betydning at Google mangler. I Kina selger de mer enn selv Apple.

De har skilt ut ungdomsbrandet Honor til et eget selskap, og det får bruke Google. I dag har jeg en Honor Magic V2, og det er den beste mobilen jeg har hatt. Så.. Kineserne får det til.

Sent fra min VER-N49 via Tapatalk
 
Air China og China Southern skal nå begge ha fått sin første maskin

https://x.com/chris__pc/status/1828773395305218283

GWEbHX1bMAAk3Am
 
Comac har satt seg ambisiøse mål. Produksjonstakten av C919 skal opp til 100 i 2025 og videre opp til 200 fly per år i 2029.
The Chinese aerospace manufacturer further outlined its long-term strategy at a recent supplier conference in Xi’an (XIY), revealing intentions to reach an annual production capacity of 200 C919 aircraft by 2029, significantly escalating its challenge to the Boeing-Airbus duopoly.

https://aviationa2z.com/index.php/2025/03/23/comac-to-produce-75-c919-jets-to-challenge-airbus-and-boeing-dominance/
 
Back
Top