Cold response 07

catocontrol

Air Traffic Controller
En bitteliten smakebit fra søndagens trafikk. Håper å komme sterkere tilbake:)

supers.jpg

C130.jpg

Kult at de har kommet tilbake med MH-53. Hvem sa at det var slutt på kriging i nordnorge?

Oisann!!!
Bildet med helikoptre og herc må være noe av det tøffeste jeg har sett på en god stund! Faktisk er alle grener representert også - hæren henger under helikoptrene og jeg synes jeg ser et fartøy på høyre side...

Man skulle lurt seg til å sitte i en av de kjøretøyene og ta bilder av Herc'en. Hadde vel til nøds kommet inn på airliners.net om man hang ut av vinduet for å ta bilder :)

Den herc'en øverst ligner mistenkelig på en sånn "refillherc" også.. hadde man vært på rett plas til rett tid ved kysten vår hadde man nok fått sett dem dele ;)

LEKKERT! Ikke noe misunnelig...neeeeeida! Men jeg håper å få meg en tur utover.

Traff forøvrig på en 4-ship formasjon med helikopter over Øsesvingene i dag, 2 Bell 412 og 2 AS350.

Har det ankommet en herc omtrent i denne fargen i dag der oppe??

Satt på jobben på pauserommet i dag på formiddagen, jobber like ved statoil i hervakrysset og har utsikt rett til utflygning sørover fra vestre bane, da det løfta en herc omtrent i disse fargene.. De på jobben spurte meg om nasjonalitet, men kom aldri fram til noe.. Noen som overvar take-off`n kanskje som veit?? Dropptanker hadde den også, som på bildet.. engm ramp, kanskje du veit hvis du jobba i dag?

Dagens fangst. Ymse bilder med forskjellig kvalitet. Noen ble tatt ut gjennom et skittent vindu:huh:

Da setter vi i gang:
CREVC130.jpg

CREVC130line.jpg

CREVS240.jpg

CREVUSH53b.jpg

CREVWIF.jpg

CREVWIF1.jpg

CRGC160.jpg

CRNOB412.jpg

CRSWC130.jpg

CRUSC130a.jpg

CRUSMC130.jpg

CRNOF16.jpg

CRUSH53.jpg

En liten quiz til slutt. Hva er dette?
CRsecret.jpg

Originally posted by petru26

Har det ankommet en herc omtrent i denne fargen i dag der oppe??

Satt på jobben på pauserommet i dag på formiddagen, jobber like ved statoil i hervakrysset og har utsikt rett til utflygning sørover fra vestre bane, da det løfta en herc omtrent i disse fargene.. De på jobben spurte meg om nasjonalitet, men kom aldri fram til noe.. Noen som overvar take-off`n kanskje som veit?? Dropptanker hadde den også, som på bildet.. engm ramp, kanskje du veit hvis du jobba i dag?

Nope har ikke sett noe til en i de fargene

Originally posted by catocontrol

Ja til fueling, og til å pirke borti fienden:colgate:

Den MH-53'n minnet meg bare sånn om en tegning jeg gjorde for en 6-7 år siden....:colgate:
FantacyChopper.jpg

Og nei, aner ikke hva du har foreviget i den quizen...., men venter spent på svar!
(Et nedfrosset tanklokk eller noe, kanskje...?).

Petru26, joda, jeg vet om den....

:colgate:

Det var en spansk C130 som var på besøk idag det, den kom fra Spania, men hvor den skulle igjen etter at den svingte innom OSS det er jeg jaggu ikke kar om å huske!

;)

(Nærmer meg de førr vettu, så begynner å glemme fort ^_^ )

Aiaiaiaiaiaiaiai!!! Ikke hver dag det er 6 Herc'er på Evenes samtidig!

Hmm, klokke i fryseren!? Tror du bør ta deg en tur til doktoren jeg :p

Back