Coast Air tilbake på KRS - CPH?

Bizflyer

FinalCall.travel/no
Medlem
Coast Air tilbake på KRS - CPH?

Forrige gang Q400 var grounded, stoppet Coast Airs Haugesund - CPH rute opp i Kristiansand morgen og kveld for å ta med pax som SAS ikke kunne frakte. Er det noen som vet om det er noe håp om at det vil skje igjen? Det er jo temmelig håpløst å ikke kunne fly ut fra KRS til CPH om morgenen og tilbake om kvelden!

BF:cool2

Re: Coast Air tilbake på KRS - CPH?

Hva skjer helt konkret med all paxen som skal ut i den store verden tidlig morgen når SK ikke flyr til CPH? Blir det via Oslo? I så fall begynner vel de flyene å bli ganske fulle i hektiske perioder i alle fall? Og merker KLM dette i form av økt pågang på sin AMS-rute fra Kristiansand?

Ja, de må routes via Oslo. Jeg var i Stockholm tidligere denne uka, og måtte re-routes via Oslo da jeg i utgangspunktet skulle fly via CPH begge veier. SAS har også kansellert noen avganger mellom OSL og ARN for å bruke disse flyene andre steder. Resultatet er at av de 4 flygningene jeg hadde var 2 av dem 100% fulle og de 2 andre 98% fulle.

Jeg kjenner en del som bruker KLM til AMS og de sier at disse flyene er og har vært så godt som fulle hele tiden. Det viser også mine oppslag på bookingen til KLM. Til og med i helgene er det utsolgte avganger. Det er vel derfor ikke rart at KLM vil øke med en ekstra avgang. Kanskje de også vurderer å bytte ut F70 maskinen med noe større. 737 kanskje eller til nød F100?

BF:cool2

Coast Air har dumpet nedom Kjevik helt siden første gangen Q400 ble groundet. Men det er vel uansett en liten kapasitetsnedtur fra Q400+CRJ til ATR-42(m. Haugesundspax) +CRJ.

Back