CityJet skal fly CRJ900 for SAS og overtar Blue1

Re: Cityjet skal fly CRJ900 for SAS og overtar Blue1

Mener å huske SAS har 3 års avtale med å leie de crj900 maskinene fra det irske utleieselskapet.
Har det gått 3 år nå eller?? Hva skjer etter 3 år? Fortsette med de flyene?

Första delen var 3 men då man köpte Cimber byttes tiden om till 6.

Har ikke fløyet CRJ900 før, og det er ca 12 år siden sist jeg plantet hekken ned i en CRJ, dog 700 maskinen. Får jeg plass til en standard håndbagasje opp i hattehylla på en 900? 55x40x23

Har ikke fløyet CRJ900 før, og det er ca 12 år siden sist jeg plantet hekken ned i en CRJ, dog 700 maskinen. Får jeg plass til en standard håndbagasje opp i hattehylla på en 900? 55x40x23

Nei, men du leverer den fra deg rett før du går inn i flyet, så får du den igjen ved døra på flyet når du går av.

Hei, ikke så mye stress nei. Alle passasjerene venter i flyet etter landing til håndbagasjen står klar utenfor. Jeg liker Crj med to pluss to. Spesielt 1A synes jeg er bra.

Ja, strengt tatt får den plass, men som påpekt av andre vil nok bakkemannskapene insistere på at den skal leveres ved flyet. Du får den igjen utenfor flyet, så ikke noe stress sånn sett, men jeg er ikke så veldig glad i å levere fra meg håndbagasje full ev elektronikk og fotoutstyr på den måten.

Har en 1.25t imellom flyet lander til SQ361 skal ta meg til SIN, så regner med at utleveringen av håndbagasjene ikke tar all verdens tid?

Du plukker den rett utenfor flydøra. Tar max. 5 min fra dere har parkert til du har den.

Døra åpnes som regel ikkje før handbagasjen står klar ved trappa

Synes denne metoden er langt å foretrekke fremfor kaoset med alle koffertene som skal drasses inn i kabinen.

-KFE kommer tillbaka 30NOV. Skall få ny reg som EI-GEA i Cityjet.
Bokstäverna räcker inte till eftersom alpabetet är redan fullbokat med nya maskiner.

Ser ut som dette tok lenger tid enn planlagt? OY-KFE er først nå tilbake på CPH fra LJU, som EI-GEA. Hva skyldes forsinkelsen?

Canadair CRJ 900 15224 EI-GEA Falko Regional Aircraft ferried 13apr18 LJU-CPH ex OY-KFE

Ser ut som dette tok lenger tid enn planlagt? OY-KFE er først nå tilbake på CPH fra LJU, som EI-GEA. Hva skyldes forsinkelsen?

Behov för maskinen! Avslutande av sista leverans från fabriken mm.
Varför ta en maskin till att stå i vinterväder om man inte flyger den. Dyrare att parkera kärran i Norden.

Behov för maskinen! Avslutande av sista leverans från fabriken mm.
Varför ta en maskin till att stå i vinterväder om man inte flyger den. Dyrare att parkera kärran i Norden.

Da misforstod jeg. Trodde maskinen skulle komme før jul, da den trengtes da ;)

Da misforstod jeg. Trodde maskinen skulle komme før jul, da den trengtes da ;)

Behövdes då men ersatt med en frabriksny istället....the wonderful world of aviation.

Ser ut som Cityjet mangler piloter, så en håndfull flighter kanselleres daglig og litt kapasitet fra JetTime leies også inn

Är det någon av SAS/Cimber OY-registrerade CRJ900 som fortfarande är i trafik ?

Är det någon av SAS/Cimber OY-registrerade CRJ900 som fortfarande är i trafik ?

De som är kvar Star parkerade och väntar på C-check. Fem av de gamla OY får en ny EI. De andra går till Falco.

Back