CityJet skal fly CRJ900 for SAS og overtar Blue1

Re: Cityjet skal fly CRJ900 for SAS og overtar Blue1

EI-FPO holdt i nesten et døgn ser det ut til... Er den strandet på Værnes pga. teknisk?? Eller har den blitt flydd videre??
 
Re: Cityjet skal fly CRJ900 for SAS og overtar Blue1

Det skal være 14 legs med CRJ kansellert i dag pga crewmangel. En del SAS-crew som ble overført til Cimber som nå er blitt CityJet ikke helt frivillig. Visstnok ikke den store stemningen.

Og DY klarer ikke å fylle rekkene via bemanningsbyråene og har begynt å rekruttere selv med fast ansettelse i Norge.

Er ringen sluttet eller er det bare en spiral sett ovenfra ....?
 
Re: Cityjet skal fly CRJ900 for SAS og overtar Blue1

EI-FPO holdt i nesten et døgn ser det ut til... Er den strandet på Værnes pga. teknisk?? Eller har den blitt flydd videre??

Den skulle få lite utstyr fra SAS och annet smått och gått.
Ni kan se att EI-FPO landet på To morgon. Väntade tills Fre morgon och gick som SK till CPH.
OY-KFB flög upp som SK till TRD To kväll men ner som BCY till CPH Fre eftermiddag.
På denne mån skifter man rutter fra AOC till ett annat på en icke bas.
 
Re: Cityjet skal fly CRJ900 for SAS og overtar Blue1

Det skal være 14 legs med CRJ kansellert i dag pga crewmangel. En del SAS-crew som ble overført til Cimber som nå er blitt CityJet ikke helt frivillig. Visstnok ikke den store stemningen.

Og DY klarer ikke å fylle rekkene via bemanningsbyråene og har begynt å rekruttere selv med fast ansettelse i Norge.

Er ringen sluttet eller er det bare en spiral sett ovenfra ....?

Crewmanglet beror väl på att man måste omskola fra AOC till AOC. Samtidigt vill man ju icke anställa nya personer i det gamla AOC.
Det är en balansgång i en situation som denna.
En sjuk av fyra kan fälla 6 flighter på en gång!
 
Re: Cityjet skal fly CRJ900 for SAS og overtar Blue1

EI-FPO sine bevegelser i dag tyder på at Cimber og Cityjet operasjonene nå begynner bli mer integrert og det ikke bare er Cityjet = Norge/Sverige og Cimber = Danmark

EI-FPO startet i TRD i dag og fløy TRD-CPH-BGO-CPH-TRD-CPH-MUC-CPH og ser ut som endte opp i CPH
 
Re: Cityjet skal fly CRJ900 for SAS og overtar Blue1

Kan vel kalles kategorien ubrukelig fun fact og er vel bare spørsmål om tid før det endrer seg med EI-FPO har hatt et "eget" ruteprogram siden den ble levert og har ennå ikke blitt mikset inn i det andre Cityjet-operasjonene. EI-FPO har tydeligvis vært basert (overnattet) i TRD, fløyet til CPH som første flight også operert til destinasjoner som BRU, BGO, MUC, GVA, BLQ derfra, også tilbake til TRD igjen

Selvsagt en drøss med unntak, spesielt i helgene, men Cityjet sine CRJ operasjoner er jo ellers konsentrert om følgene akkurat nå:
ARN: Veldig mye til destinasjoner rundt Østersjøen, både innenriks, Finland og Baltikum, samt tynne destinasjoner som STR, HAM og SVG. Og mer eller mindre fast på TRD
OSL: BLL, ABZ, HEL og KSU, samt endel til AES, MOL og endel andre litt tynne ruter på endel avganger, f.eks HAM
Norge ellers: SVG-ABZ, veldig mye Sør-Norge utenom OSL som toucher innom SVG-BGO-AES-TRD.
 
Re: Cityjet skal fly CRJ900 for SAS og overtar Blue1

Roteres inn på HAU fremover også. Har vært innom noen ganger allerede, men settes inn "for fult" fra neste uke ser det ut til.
 
Re: Cityjet skal fly CRJ900 for SAS og overtar Blue1

Roteres inn på HAU fremover også. Har vært innom noen ganger allerede, men settes inn "for fult" fra neste uke ser det ut til.

Neste uke begynner jo sommerferieprogrammet for fullt, da endres jo veldig mye. Både frekvenser og hva som brukes hvor.
 
Re: Cityjet skal fly CRJ900 for SAS og overtar Blue1

veldig mye Sør-Norge utenom OSL som toucher innom SVG-BGO-AES-TRD.

Stort sett CRJ på SVG-TRD nonstop, med mulighet for en daglig 737-rotasjon. Omvendt på SVG-BGO-TRD: går mest med 737-600/700, med en og annen CRJ.
 
Re: Cityjet skal fly CRJ900 for SAS og overtar Blue1

Kan vel kalles kategorien ubrukelig fun fact og er vel bare spørsmål om tid før det endrer seg med EI-FPO har hatt et "eget" ruteprogram siden den ble levert og har ennå ikke blitt mikset inn i det andre Cityjet-operasjonene. EI-FPO har tydeligvis vært basert (overnattet) i TRD, fløyet til CPH som første flight også operert til destinasjoner som BRU, BGO, MUC, GVA, BLQ derfra, også tilbake til TRD igjen

Selvsagt en drøss med unntak, spesielt i helgene, men Cityjet sine CRJ operasjoner er jo ellers konsentrert om følgene akkurat nå:
ARN: Veldig mye til destinasjoner rundt Østersjøen, både innenriks, Finland og Baltikum, samt tynne destinasjoner som STR, HAM og SVG. Og mer eller mindre fast på TRD
OSL: BLL, ABZ, HEL og KSU, samt endel til AES, MOL og endel andre litt tynne ruter på endel avganger, f.eks HAM
Norge ellers: SVG-ABZ, veldig mye Sør-Norge utenom OSL som toucher innom SVG-BGO-AES-TRD.

Men detta ser du ändras nå. Fra imorgon och Lör blir det en masse SVG-LHR, OSL-CDG, AMS.VCE med mera.
 
Re: Cityjet skal fly CRJ900 for SAS og overtar Blue1

Ja, ser det var mye CRJ på ARN-OSL i går, itillegg til enkelte avganger på andre ruter hvor det normalt er 737 som ARN-TXL, OSL-BOO, OSL-TRD, OSL-BGO, OSL-SVG, OSL-LHR, OSL-CDG, ARN-FRA,


Forresten, diverted EI-FPF til OSL på fredagskveld på CPH-TRD kveldsflighten?

Når kommer neste maskin fra Canada?
 
Re: Cityjet skal fly CRJ900 for SAS og overtar Blue1

Ja, ser det var mye CRJ på ARN-OSL i går, itillegg til enkelte avganger på andre ruter hvor det normalt er 737 som ARN-TXL, OSL-BOO, OSL-TRD, OSL-BGO, OSL-SVG, OSL-LHR, OSL-CDG, ARN-FRA,


Forresten, diverted EI-FPF til OSL på fredagskveld på CPH-TRD kveldsflighten?

Når kommer neste maskin fra Canada?

03July tror jag det var.
Går kanske direkt till CPH.
Kommer med mera info snarast
 
Re: Cityjet skal fly CRJ900 for SAS og overtar Blue1

EI-FPJ på OSL-AMS akkurat nå, fullt ser det ut til...
 
Re: Cityjet skal fly CRJ900 for SAS og overtar Blue1

EI-FPN = Menja Viking

Var med den på CPH-BRU i tirsdags. Helt ny flot kabine! 100% full. Var overbooket

Jeg havde 2D (bulk head), men blev flyttet da jeg havde assistanse i min booking. FA fortalte, at bulk head på CityLine er emergency exit. Det er det ellers ikke hos SAS.
 
Back
Top