• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

City Star Airlines til OSL

• Thread starter Thread starter CK
  • Start date Start date
Replying to Topic 'City Star Airlines til OSL'

Nei de har ikke vært så flinke til markedsføring men de går vel direkte til oljeselskapene tror jeg. Men det er bra belegg her på KSU både til SVG og ABZ og det ble ikke noe dårligere på grunn av en viss streik...

Selv om ikke Oslo er Norges olje-hovedstad betyr det ikke at det ikke er endel olje relatert virksomhet her for det. Blant annet så har både Hydro og Aker Kværner hovedkontor i Oslo, og itillegg er det flere mindre og mellomstore selskaper her også. Samt endel utenlandske selskaper også har kontor her

At CityStar fremdfeles flyr på OSL må vel betraktes som et under. Gjennomsnittlig (akumulert) kabinfaktor ligger i beste fall på 20 %. Det kan ingen leve med, med mindre de har en uutømmelig kilde å hente midler fra. I ABZ har "insiders" gitt dem max 24 mnd's levetid.

Noen som vet hvordan denne ruten går og hvordan regulariteten er på den? Vet ikke om det er tilfeldigheter, men mine kolleger som bruker denne endel har inntrykk at den alt for ofte er kansellert?

Originally posted by Someone

Noen som vet hvordan denne ruten går og hvordan regulariteten er på den? Vet ikke om det er tilfeldigheter, men mine kolleger som bruker denne endel har inntrykk at den alt for ofte er kansellert?
Noen av mine kolleger reiste OSL-ABZ sist søndag , 3 pax , og ABZ-OSL igår ettermiddag , 7-8pax.

Originally posted by ENGM RAMP

Men har da sett de komme med 20-25 pax flere ganger også...

Joda, jeg tror ikke ruten går dårlig uten å sitte på eksakte tall , vi bruker City Star mye i vårt selskap alene på strekningene mellom OSL og SVG til ABZ , men min tidligere gode kollega som er stasjonsmester for City Star på Sola og som leser her på forumet kan kanskje bidra noen estimerte tall for de interesserte.

Mitt inntrykk etter og ha flydd ABZ-BGO/SVG i 5 år er at langt de fleste ikke skal lenger. Lite transferpax til Oslo. Desto mer transferpax til AES og TRD. Og de som skal til Oslo velger nok SAS gruppen, bonus......her ser man hvor skjevt bonussystemet slår ut...

Originally posted by MD11

Mitt inntrykk etter og ha flydd ABZ-BGO/SVG i 5 år er at langt de fleste ikke skal lenger. Lite transferpax til Oslo. Desto mer transferpax til AES og TRD. Og de som skal til Oslo velger nok SAS gruppen, bonus......her ser man hvor skjevt bonussystemet slår ut...
Tror nok din observasjon her stemmer. Rigog Offshore supply næringen på nordvestlandet og TRD er nok tradisjonelt større brukere på denne strekningen enn OSL markedet.
Imidlertid starter noen større felt utbygginger i norskehavet der store engineering selskaper i Oslo området får økt reiseaktivitet til UK og da særlig ABZ pluss en stor del arbeidstakere som ukependler fra UK til arbeidsted i Osloområdet og Stavanger.
Dette vil pågå de neste 5-7årene slik det ser ut idag.
Engineeringselskapene og leverandørbedriftene bidrar også til økt reise aktivitet mellom OSL og SVG,TRD,BGO.
Det er ikke nok arbeidskaft på vestlandet så vi må kontrahere noe til provinsen her i Oslo-området.

Back