City Star Airlines cease operations

• Thread starter Thread starter CK
  • Start date Start date

CK

ScanFlyer Mile High Club
Another one bites the dust...

----------------------------

City Star Airlines cease operations

January 30, 2008

As of 00:00 on (Wednesday) January 30, 2007 City Star Airlines is ceasing all operations until further notice.

“In the aftermath of the incident at Aberdeen Airport on November 25, 2007 involving City Star Airlines Dornier 328-100 aircraft TF-CSB and mobile passenger steps from SGS Ground Handling Aberdeen, we suffered the immediate loss of an aircraft which required us to take emergency measures to secure continued operation, explained Runar Fossadal Arnason, managing director of City Star Airlines.

“Unfortunately the incident has had a major knock on effect and we have simply not been able to recover from this and as of midnight tonight have ceased all operations.”

All passengers with reservations are asked to please contact their credit card company or relevant booking agent.

Ikke uventet dette her. Her i vårt prosjekt fikk vi beskjed om dette igår kveld da en rekke av våre folk skulle til ABZ fra OSL idag.
Det er nok konkuransen fra Eastern som har langt større finansielle muskler som gjør seg gjeldene her.
Da Eastern startet å fly på SVG ble det rimelig opplagt at en av aktørene måtte gi seg og ikke vanskelig å se at CityStar var aktøren som måtte bite i gresset.

Her SGS, med Coast Air var det pilotenes feil. Som regel er vel grunnen mye mer sammensatt. Men det er vel ikke så greit å være sjef og stå for et nederlag.

Får håpe City Star kommer seg tilbake på fotene igjen, selv om det kanskje er lite sannsynlig.
Flott "fargeklatt" i Norsk luftfart dette.
Blir synn å miste denne aktøren :(

WF handling på osl har mistet 2 kunder på 2 uker.... Da er det greit å fylle opp med kl/af om 6 uker

City Star flyr ikke ihvertfall.. Rykter tilsier at de har tatt pause på enkelte strekninger til April.. Vi får se hva som skjer. SAS fly jo direkte til SVG så de fyller vel ytterligere opp.

Greit å skylde på andre, men jeg tror nok det er de islandske eierne som nå sier stopp.
Den rådende finansuroen (krisen?) slår hardt ut på Island, som jo er ganske hardt gearet. Se opp for hva som skjer med Sterling - de kan fort bli neste offer...

City Star flyr ikke ihvertfall.. Rykter tilsier at de har tatt pause på enkelte strekninger til April.. Vi får se hva som skjer. SAS fly jo direkte til SVG så de fyller vel ytterligere opp.
Jeg tror nok at pausen er permanent all den grunn det er oppnevnt administratorer for konkursboet og driftstillatelsen trukket tilbake.
Noen måtte isåfall være villige til å kjøpe boet inklusive gjeld og det er lite realistisk i dagens marked.
CityStar er historie , ta vare på bildene.

Greit å skylde på andre, men jeg tror nok det er de islandske eierne som nå sier stopp.
Den rådende finansuroen (krisen?) slår hardt ut på Island, som jo er ganske hardt gearet. Se opp for hva som skjer med Sterling - de kan fort bli neste offer...
Det skjer noe i markedet nå. Her tror jeg spenningen fort vil ta seg opp utover året. Sterling er ikke en aktør jeg ville bruke mine penger på idag.

lavmål å bruke et uhell i november som "årsak". Hva skjedde egentlig, delte trappa flyet i 2?
Skyldes vel heller deres satsing, 2 t/r abz-svg om morgenen med 15 mins mellomrom, opp til aes med f.eks 1 pax og retur med 0:o
Er vel ikke cash som renner inn i da vil jeg tro

Det skjer noe i markedet nå. Her tror jeg spenningen fort vil ta seg opp utover året. Sterling er ikke en aktør jeg ville bruke mine penger på idag.

Jeg lurer også veldig på hva som skjer med Sterling. Kan det snart være stopp for dem også? Pengene renner vel ut i strie strømmer. Ville vært synd, men selskapet kan ikke fortsette på sikt med den strategien som kjøres i dag. Vil kalle det tut og kjør.:rolleyes: Jeg er egentlig overrasket over at de ikke ser det selv og prøver å gjøre noe før situasjonen blir alt for tilspisset.

To selskap som slutter i løpet av en måned, triste greier.

Mitt siste bilde av Coast på ENKB 18/1-2008

LN-FAM.jpg

Mitt siste bilde av City Star 23/1

TF-CSA.jpg

Back