City Airline startar Stavanger-Rygge

At det ikke er noen som starter KRS-TRD fatter ikke jeg! De kunne snodd flust av passasjerer fra DY og SK, og ved å bruke f. eks embraer tror jeg virkelig passasjergrunnlaget er der for en daglig rundtur.

GOT-TRD-KRS-TRD-GOT, har hørtes ut som å ha et bra passasjergrunnlag på denne rutingen? Tilbake til SVG-RYG temaet. :)

GOT-TRD-KRS-TRD-GOT, har hørtes ut som å ha et bra passasjergrunnlag på denne rutingen? Tilbake til SVG-RYG temaet. :)

Hysj ikke gi dem noen ideer, KRS-TRD snapper jeg selv etterhvert, må bare spare litt kapital først... :colgate: * setter meg ned i kroken og slår meg en planke merket "Off topic" *

Jeg tror helt klart det er et marked SVG-RYG, men Norwegians problem var antallet avganger, og det tror jeg det blir også for City selv om de har mindre fly. Rutetidene er vel egentlig ikke tilpasset noen i det hele tatt, så det skal bli moro å se. Men kanskje det kan komme flere kombinasjoner fra City Airline?

Hejsan!

Ni skall vara glada för att få ett så fint bolag som City Airline. Det är ett riktigt fint flygbolag som har fina maskiner. Brukar vara och fota på flygplan på Landvetter Flygplats, och har många fina bilder på deras maskiner.

Lycka till City Airline "Göteborgs stolthet"!

Med vänliga hälsningar

Jonathan A

Håper svenskene klarer det, men dessverre har det vært lite/ingen markedsføring lokalt.
Ser ingen reklamer for City Airline her i Moss iallefall.

Folk spør på Moss Lufthavn Rygge sin Facebook-side om SVG kommer tilbake, så det sier vel sitt at folk ikke er klar over at noen har startet den opp igjen ..

Ska bli intressant att se hur saker och ting går för City Airlines nu när Norwegian kommer börja expandera på GOT och erbjuda utrikesflyg på samma sätt på Sterling tidigare hade.

Hoppas bara att det finns plats åt båda :)

Noen som har prøvd ruta?
Ser den tar pause i sommer, fra 11 juli til 15 august.

Last edited:
Ser ut som ruten forsvinner fra vinterprogrammet.
Alle andre ruter er lagt ut, men ikke RYG-SVG.
GOT-SVG ligger allerede ute.

Copy fra Rygges facebook side :

" Vinterprogrammet på Moss Lufthavn Rygge er ennå ikke fastsatt 100%. Det vil antageligvis være klart i løpet av august, så fortsett å følge med. Vi skal forsøke å holde dere som følger oss oppdatert.. "

Virker som det er et standard svar rundt omkring når det gjelder vinterprogram....

Copy fra Rygges facebook side :

" Vinterprogrammet på Moss Lufthavn Rygge er ennå ikke fastsatt 100%. Det vil antageligvis være klart i løpet av august, så fortsett å følge med. Vi skal forsøke å holde dere som følger oss oppdatert.. "

Virker som det er et standard svar rundt omkring når det gjelder vinterprogram....
Jeg vil tro de avventer Norwegians svar på videre satsning på Rygge, trekker Norwegian seg ut kan man vel ikke utelukke at City satser sterkere på Rygge.
Avinor sine tall for Juli viser at det var 9820 pax innenlands i Juli, dette fordelt på 94 bevegelser gir et snitt på 104 pr bevegelse, noe som viser at grunnlaget er tilstede, kanskje ikke for 737-800 men for en mindre flytype.
Uansett det blir spennende og se

CityAirline & Co har vel diverse fly som kan passe innenriks fra Rygge.
Som du sier forsvinner DY så ligger det et marked der.

City Airline fortsetter på Rygge, så vinterprogrammet derfra er ikke lagt ut enda.

Last edited:
Det har vært aktuelt for både meg selv og bekjente å fly dette selskapet ved opptil flere anledninger, men har aldri funnet noen gode priser. 850 én vei? Nei takk.

Ikke særlig dårlig pris det, husk at City Airline ikke er LCC.
Pr. i dag ligger det flere billetter ute til 594,- en vei - så da er det bare å booke.

I tillegg får man seg en tur i en ERJ-135/145. :)
Vurderer å teste denne ruta, skal prøve å få det til i løpet av sept/okt.

Back