Cimbermetall på SAS' nye sommerruter?

Mjolnir

ScanFlyer Gold
Cimbermetall på SAS' nye sommerruter?

Svaret på julekalenderen til SVG i dag var en av de nye sommerdestinasjonene som SAS lanserte for ei stund siden. Ble litt overrasket da jeg så at oppgaven hadde QI-flightnr :o Er det planlagt at Cimber skal operere disse nye rutene?

Re: Cimbermetall på SAS' nye sommerruter?

Tror flightene hadde hatt SK flightnummer selv om QI hadde operert rutene. Det er jo sånn med de rutene QI opererer for SK i dag.

De er listet med SK-nummer på ruteoversikten på avinor.no ja, men det er vel mulig at flighten også har et QI-nummer? Ser for meg at en slik wetlease-ordning i praksis ordnes ved codeshare.

De er listet med SK-nummer på ruteoversikten på avinor.no ja, men det er vel mulig at flighten også har et QI-nummer? Ser for meg at en slik wetlease-ordning i praksis ordnes ved codeshare.

Det ville vel neppe blitt avslørt i en julekalender. SAS skal fly sommerrutene fra Stavanger selv og ikke ved hjelp av innleie fra Cimber Sterling. Disse rutene skal heller ikke gå i code-share. Hva var det som konkret stod i julekalenderen?

Jeg tipper de bare satt et fiktivt flightnummer foran destinasjonene. Stemmer de andre flightnummerene i de foregående oppgavene med aktuell destinasjon?

Syntes det høres litt merkelig ut at et dansk selskap skal fly fra Norske flyplasser til destinasjoner utenfor Danmark. Det høres ut som et dyrt alternativ.

Jeg tipper de bare satt et fiktivt flightnummer foran destinasjonene. Stemmer de andre flightnummerene i de foregående oppgavene med aktuell destinasjon?

Kan ikke alle flightnumrene i hodet, men IATA-koden stemmer i hvertfall alltid med selskapet.

Det må være en blings fra Avinor. Hvis man ser på flightnumrene til alle de destinasjonene som står, kan man se at det er utelatt siste siffer på alle, med unntak av FI (da deres flynummer bare er tresifret).

Mjolnir: Du får ta å skrive en melding til Avinor Sola på facebook og høre hva som er greia....

Back