• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Cimber Sterling etter 737 og veien videre

SWE737

ScanFlyer Blue
Cimber slutar flyga 737 nu i april. Jet Time tar då över porduktionen. Någon som vet om det blir uppsägningar av personal på Cimber nu?

Cimber startar också nya linjer nu, CPH-VXO och CPH-BMA. Kommer de få fler ATR för detta? När?

Någon som tror vi får någon ny Cimber linje till Norge snart?
 
Re: Cimber Sterling

Tror du vil se QI få en del flere ATR 42/72.
Jeg kan kun gætte på hvrofra, men mange af de ATRèr der flyver/fløj hos American Eagle
er da vist ejet af et BLL placeret selskaber...så ja, de kan jo komme derfra
--
MHT til QI B737...JEg er ikke helt klar over om B737 delen er outsourcet til JTG, og hvis den er det ja så er der jo helt bestemte regler der skal følges
Hilsen Ole
 
Re: Cimber Sterling

Har Cimber pengar till fler flygplan nu? De har ju riktigt dålig ekonomi om jag förstår rätt
 
Re: Cimber Sterling

Selv selskaber med rigtig , rigtig dårlig økonomi leaser fly, se bare med AA...vel omkring 200.
er da godt klar over at selskabet i USA har en anden struktur, men de har vel heller ikke penge...
Hilsen Ole
 
Last edited:
Re: Cimber Sterling

Ja dette er jo ikke ligefrem hyggelig læsning !

I flere måneder har Cimber Sterling undladt at betale for handling-ydelser i Københavns Lufthavn samt i lufthavnene i Billund og Aalborg.
Det store spørgsmål er i dag, om den ukrainske mangemilliardær Igor Kolomojskij har opgivet at få gjort det danske luftfartsselskab rentabelt og måske lader det kuldsejle.


http://travelpeople.dk/2012/2012020601.htm
 
Re: Cimber Sterling

Datert 6. februar - og de flyr fortsatt ... Jeg har vondt for å tro at de ville gjort det med mindre iallefall noe er betalt ...
 
Re: Cimber Sterling

Datert 6. februar - og de flyr fortsatt ... Jeg har vondt for å tro at de ville gjort det med mindre iallefall noe er betalt ...

Du har nok ret MOW, men det vil formentlig være en endnu ringere
løsning for lufthavnene at aflevere en konkursanmeldelse da tabet
sikkert ville blive endnu større !
 
Re: Cimber Sterling

True. Men det skal bare en kreditor til å nekte tjenester - så sprer det seg som ild i tørt gress. Det var det som drepte Swissair.
 
Re: Cimber Sterling

True. Men det skal bare en kreditor til å nekte tjenester - så sprer det seg som ild i tørt gress. Det var det som drepte Swissair.
OG der er vel en grund til at hverken CPH,AAL eller BLL har gjort det, endnu...
Her kan der jo så spekuleres...og jeg vil ikke, af hensyn til min arbejdsgiver, give min helt personlige holdning til kende her. Men er der nogen der gerne vil vide om dem er velkomne til at sende mig en PM,,så skal jeg gerne svare efter bedste
evne
Hilsen Ole
 
Er det ikke på tide at "pull the plug" på det fallitbo?

Det er i den grad at holde aktionærerne for nar, at holde liv i den butik.
Trist at et gammelt - en gang - hæderkronet firma er rabundus, men sådan kan det gå i vores verden.

Hvis det får lov at fortsætte meget længere, tager de jo endnu flere med sig ned i sumpen.
 
Er det ikke på tide at "pull the plug" på det fallitbo?

Det er i den grad at holde aktionærerne for nar, at holde liv i den butik.
Trist at et gammelt - en gang - hæderkronet firma er rabundus, men sådan kan det gå i vores verden.

Hvis det får lov at fortsætte meget længere, tager de jo endnu flere med sig ned i sumpen.

Igor har vel realistisk set smidt 250-300 mill.dkk i projektet nu,
så det er vel fair nok han giver det et shot !

Cimber gav overskud før de startede 737 operationerne ,
og de er jo netop på væk nu.

Når det er sagt skal der nok meget snart vises resultater !
 
Om Cimber skulle gå i konkurs finns det då någon som kan ta över ATR och CRJ veksamheten på kort varsel? SAS skulle få problem i Danmark om Cimber faller.
 
Om Cimber skulle gå i konkurs finns det då någon som kan ta över ATR och CRJ veksamheten på kort varsel? SAS skulle få problem i Danmark om Cimber faller.

DAT kan vel tage over ATR
SAS har jo selv cockpit crew certificeret på de 4 CRJ som QI opererer, så reelt er det vel kun en flok stewardesser der skal have CRJ100/200 typerating udover den de har på CRJ900, før SAS kan tage over. Da markedet for små CRJ ikke er udpræget godt, burde det være relativt simpelt for SAS at overtage lease på de 4 CRJ, så vel ikke et uoverstigeligt problem.
 
Det ser stadig ikke godt ud. Måske vi bliver klogere på onsdag hvor der er kvartalsregnskab.

Ledelsen erkender, at man trækker betalingerne.

»Det er korrekt, vi ikke betaler alle regninger til tiden. Tidligere blev vi mødt med meget strenge betalingsbetingelser, fordi økonomien var anstrengt. Nu er situationen helt anderledes, fordi vi har fået nye ejere. Derfor ønsker vi længere kredittid, end vi hidtil har haft. Vi er i dialog med vores leverandører om betalingen,« siger Jacob Krogsgaard.

http://epn.dk/brancher/transport/luft/article2720308.ece
 
Cimbers rutenet vil fremtidig bestå af kun 14 ruter !!
(når der ses bort fra B737-outsoursing til JT)

Det lader til der nu endelig skæres helt ind til benet !

Når sommertrafikprogrammet slutter ved udgangen af oktober måned vil Cimber Sterling være reduceret fra tidligere over 50 ruter til blot 14 ruter. Rent faktisk vil Cimber Sterling have færre ruter, end før selskabet købte Sterling-platformen.

Tilbageblivende ruter:

Lufthavn Indenrigs
København Billund, Karup, Rønne, Sønderborg, Aalborg, Aarhus Lufthavn

Udenrigs
Billund Bergen, Stockholm-Arlanda, Oslo
København Norrköping, Stockholm-Bromma, Växjö, Prag
Aalborg Oslo

http://www.vejle-rejser.dk/newselement.cfm?nNewsArticleID=59816
 
Delårsrapport 3. kvartal 2011/12

Det begynder at gå den rigtige vej, vi må håbe hurtigt nok !


Resultatet for 3. kvartal 2011/12 levede op til ledelsens forventninger. Planlagte kapacitets- og rutetilpasninger samt den milde vinter forbedrede EBIT-resultatet fra DKK -146,7 mio. i 2010/11 til DKK -81,5 mio. i 2011/12. Forventningerne til 2011/12 fastholdes med en koncernomsætning på DKK 2,0 mia. og et driftsresultat (EBIT) i niveauet DKK -160 mio. til DKK -200 mio.
Cimber Sterlings strategiplan, som i hovedtræk blev introduceret i halvårsrapporten 2011/12, er nu i færd med at blive implementeret i organisationen. Som en del af strategien har Cimber Sterling udfaset den operationelle del af Boeing 737 aktiviteten til Jet Time og fortsætter som en væsentlig aktør på Leisure markedet.



http://files.shareholder.com/downlo...f42c516/Selskabsmeddelelse_42_Q3 2011_12 .pdf
 
Last edited:
Utroligt hvis nogen vil blive ved med at stoppe penge i det fortagende.

Cimber Sterling har brug for 300 mio. kroner
02-04-2012
Det danskbaserede flyselskab Cimber Sterling har indkaldt til en ekstraordinær generalforsamling den 24. april, hvor selskabets bestyrelse skal bemyndiges til at udvide aktiekapitalen med op til 300 mio. kroner. Samtidig har selskabets revisor KPMG valgt at opsige samarbejdet.

http://www.check-in.dk/newselement.cfm?nNewsArticleID=60726
 
Tja, ser ikke godt ud. Ligefør man burde starte forfra; der er formentlig sund fornuftig i et regionalt flyselskab i Danmark, men Cimber Sterling har rent ud sagt for mange lig i lasten, så en start fra bunden i et samarbejde med f.eks. SAS om code share og andet ville sikkert kunne lade sig gøre.
 
Back
Top