Cimber Sterling - det nye navnet?

FlightDeck

ScanFlyer Mile High Club
Medlem
Jeg ser på Cimber Airs nettsider at logoen er endret til en felles logo med både Cimber og Sterling i. Det skal ha vært en pressekonferanse i København kl. 11 der det nye navnet og øvrig informasjon om selskapet ble presentert.



Cimber har købt Sterling


Cimber Holding har overtaget alle væsentlige dele af det tidligere Sterling. Sterling videreføres under samme navn og som selvstændigt selskab, dog kun som udlejer af foreløbig to fly til Cimber. Cimber vil fremover stå for al drift og salg af billetter mm.

Med overtagelsen udbygger Cimber sin position som Danmarks førende indenrigsflyoperatør og forstærker samtidig fokus på de europæiske destinationer.

I forbindelse med overtagelsen af dele af Sterling, får vi henvendelser fra kunder der ønsker at komme i kontakt med en forvalter fra konkursboet efter Sterling, for manges vedkommende drejer det sig om, ubrugte billetter, gavekort, tilgodehavende eller andre krav til konkursboet, alle henvendelser af denne art bedes rettet mod:

Advokat Pernille Bigaard hos advokatfirmaet Plesner, Amerika plads 37, 2100 København Ø.

Cimber vil fortsat blive drevet efter de samme kundeværdier, hvor fornuftig pris, den gode stemning og respekt for kundens tid er hovedprincipperne.

I første omgang er planen, at Cimber fra januar 2009 sætter to større fly ind på de eksisterende ruter mellem Aalborg-København og Karup-København, til de store passagermængder på morgen- og eftermiddagsafgangene. På længere sigt er det planen, at udvide med endnu 6-8 fly og ekspandere det eksisterende rutenet mod nye destinationer i Europa.

Vi opfordrer Sterlings tidligere kunder til at tilmelde sig Cimbers nyhedsbrev, for at blive informeret om alle Cimbers nye tiltag, ruter og gode tilbud.
 
Last edited:
Ut fra det jeg kan lese her er det bare en ting jeg ikke forstår!
og det er

HVORFOR?

BF:question:
 
Betyr dette at Sterling skal bli et slags wetleaseselskap (eiet av Cimber)? På linje med f.eks. Jettime...?
 
Det nye Cimber Sterling blev præsenteret ved et pressemøde i København her til formiddag, og det er ikke noget lille brød, ejer og direktør Jørgen Nielsen slår op. Et europæisk rutenet med 20 nye ruter, og et mål om at øge omsætningen med ikke mindre end 70%.

http://standby.dk/news/18836
 
Det virker som en copy&paste av den gamle sterling sitt rutenett, minus deler av dette hva Norwegian og Transavia har tatt seg alrede.

Pa noen av disse ruter kan man bare riste hodet. Det er rett og slett ikke nok volum.

Cimber satser höyt. Med en ny og meget sma delflate mot to aktörer som har vesentlig lavere kostnader og som er kjent i volum-segment.
 
neste ting jeg lurer på, som vi ikke har hørt noe om her, er hvordan vil Sterling da komme i kontakt med SAS, Cimber er jo en av våre partnere, vil da sterling bli det samme ?
 
Kan vel hende at Cimber er på vei bort som partner? Skulle ikke de nye CRJ flyene erstatte bl.a. de rutene som Cimber flyr med tiden?
 
Men skal egentlig Sterling ha egne ruter, eller skal de bare leases inn med 737-tjenester der det er behov? Det kan virke som om selskapet skal bli et slags charterselskap, slik det var før - samtidig som de hjelper Cimber med en del av rutene sine.

Interessant om man nå skal få EuroBonus-poeng for reiser med Sterling, slik man får med Cimber...
 
Kan vel hende at Cimber er på vei bort som partner? Skulle ikke de nye CRJ flyene erstatte bl.a. de rutene som Cimber flyr med tiden?
Har netop en en QI ATR 42 OYCIJ med SAS stickers,altså den med "flying for ...."
...Det var der vist ikke før, der var den bare hvid...SKal bruges blandt andet til LCY

Hilsen
Ole
 
p200901071338-41535.jpg
p200901071338-48189.jpg



Er ett par artikler ute om Cimber/Sterling, som kan være verdt
å lese:


Cimber la åtte millioner på bordet;
Betalte småpenger for Sterling-boet

Cimber betalte åtte millioner kroner for restene av det konkursramte flyselskapet Sterling Airlines. Det går frem av en rapport fra bobestyrerne, skriver Jyllandsposten.

Det skal - i følge standby.dk, dreie seg om en såkalt "begrenset virksomhetsoverdragelse". Denne skal omfatte IT-systemer, kundedatabase, domener, slots og enkelte medarbeidere.

Den totale prisen er på åtte millioner danske kroner - hvorav 1.8 millioner er betaling til en "rettighetshaver", slik at boet etter Sterling kun får 6.2 millioner.

Cimber vil presentere sine planer for nye "gjenoppståtte" Sterling Airlines under en pressekonferanse i København onsdag 7. januar.

Kilde:
http://www.boarding.no/art.asp?id=34647

og denne kom nettopp inn:


Gjenoppståtte" Sterling:

Cimber Sterling til London den 14. januar


Onsdag den 14. januar blir det premiere for Cimber Sterlings rute mellom København og London-Gatwick. Det "genopståtte" flyselskapet vil iløpet av kort tid åpne 20 nye ruter og ansette 200 nye medarbeidere.

Det nye "Cimber Sterling" ble presenter under en pressekonferanse i København onsdag 7. januar. Allerede en uke senere - den 14. januar, er det premiere for ruten København - London-Gatwick, skriver standby.dk.

Deretter kommer ruten til Nice den 9. februar og til Malaga den 10. februar. Fra Billund blir det avganger til Malaga fra den 15. februar og til Roma fra den 3. mars.

Det nye Cimber Sterling har overtatt to av "gamle" Sterling Boeing 737-maskiner. Planen er å få en flåte med rundt seks fly av denne typen. Selskapet vil iløpet av kort tid åpne 20 nye ruter, ansette 200 medarbeidere og øke omsetningen med hele 70 prosent.

Kilde:
http://www.boarding.no/art.asp?id=34668
 
Hvorfor - Cimber svarer selv på det i nedenstående udklip fra business.dk

”Vi mener, vi er godt rustet i kampen, fordi vi er et dansk selskab,” siger Jacob Krogsgaard, vicedirektør i Cimber Sterling.

Han tror, danskerne hellere vil vælge et dansk selskab end et udenlandsk. Derfor tør de godt åbne mange af de samme ruter, udenlandske selskaber allerede har gjort krav på efter Sterlings kollaps. For eksempel starter de op for en rute til Gatwick Airport den 14. februar - dagen før EasyJet.


Under alle onstændigheder bliver der kamp om kunderne - men personligt tror jeg nu ikke Cimber Sterling er så dårligt stillet i denne kamp!

Mere om sagen fra business.dk:

Cimber Sterling er født

Nyt flyselskab mangler 200 ansatte
 
Men hvorfor i alle dager skal de kalle seg Cimber Sterling?

Ja det er et godt spørgsmål - for specielt elegant er det absolut ikke! Men de må jo tror på at der stadig er en vist værdi i Sterling navnet. Mir råd til dem ville nu have været at bibeholde Cimber navnet og så glemme alt om Sterling...
 
Det er jo vanlig praksis ved oppkjøp, akkurat som SAS Braathens. Men det er god grunn til å lure på om det er noe smart i dette tilfellet. Cimber må tro at det enda er noe goodwil hos passasjerene forbundet med Sterlingnavnet. Det ligger vel i selve produktet og ikke firmaet. Men jeg er meeeeeget skeptisk.
 
”Vi mener, vi er godt rustet i kampen, fordi vi er et dansk selskab,” siger Jacob Krogsgaard, vicedirektør i Cimber Sterling.

Hvis de tror at markedskrefter oppheves av nasjonaliteter tror jeg de får en overraskelse...:colgate:
 
Back
Top