• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Cimber Air

  • Thread starter Thread starter Jan
  • Start date Start date

Jan

ScanFlyer Gold
Kan se på Register Forum at 2 QI ATR fly er på vej ud af QI's flåde.
Nogen der kan se om noget større er på vej ind ?

Undrer mig lidt over det da QI påtænker at bruge bla. CRJ200
på BLL-CPH, ATR passer vel bedre her ?
 
Replying to Topic 'Cimber Air'

Jeg troir de delvist vil Bruge BLL-CPH til at flytte maskiner mellem de to baser
 
Replying to Topic 'Cimber Air'

Efter Cimber for et godt års tid siden tog 5-6 nye ATR72 ind i flåden (OY-RTx serien) har de haft kapacitetsoverskud i forhold til deres egne operationer - det har således hele tiden været planen at flerer maskine skulle flyve på wet-lease for andre selskaber rundt om i verden.

Hvad angår BLL, så ser det ud til at alle flyvninger på ruten til CPH opereres med ATR42, på nær en enkel flyvning om lørdagen. Så jeg vil tro at det er Kiel maskinen der indsættes på BLL-CPH pr. 9 januar.
 
Replying to Topic 'Cimber Air'

Det lyder bestemt som en mulighed ja :up:
 
Replying to Topic 'Cimber Air'

Jeg har nu hørt rygter fra "inside QI" at de starter op
på BLL-FRA når sommer fartplanen begynder

Spændende hvordan det løses,
CRJ 200 only, eller LH drylease ??, eller nye større QI fly ?
 
Replying to Topic 'Cimber Air'

Originally posted by Jan


Jeg har nu hørt rygter fra "inside QI" at de starter op
på BLL-FRA når sommer fartplanen begynder

Spændende hvordan det løses,
CRJ 200 only, eller LH drylease ??, eller nye større QI fly ?
de kan vel næppe nu at indfase en ny flytype inden sommeren, så mit gæt er, at de lejer/køber nogle flere CRJ alternativt opsiger udlejningen til SAS på en/flere af dem
 
Back
Top