Cimber Air - hvilken vei går det?

Re: Cimber Air - hvilken vei går det?

Lønnsomt - det tviler jeg sterkt på.

De har ikke på et eneste tidspunkt de siste år vist at de makter å dra stordriftsfordeler av ATR/CRJ driften som de kan bruke til å få 737 driften i balanse.

Russerpengene skal nok virkelig få bein og gå på nå.

Forfalte regninger er betalt - fortsatt bunnskrapt kasse.

Mer penger må inn i rekordfart - igjen!!

:fly

Denne fyren vet nok godt hvordan han skal få butikk ut av hver krone.
Han tilhører ikke dem som fyller opp bankkontoen med millioner som brennes av på likt og ulikt.
Her vil han nok kjøre en svært stram linje med selskapet inntil han ser at selskapets har livets rett i markedet.
Oligarken vil nok ikke som tidligere aksjonærer sprøyte inn en haug med millioner uten å være rimelig sikker på avkastning på aksjene.
Her må nok ansatte og ledelse i Cimber belage seg på en tøff og lang arbeidsdag.
 
Re: Cimber Air - hvilken vei går det?

Administrerende direktør Jacob Krogsgaard forventer, at den nuværende strategi fortsætter uforandret, ligesom han også selv ser sig i spidsen for virksomheden efter den kommende ordinære generalforsamling, hvor en ny bestyrelse skal vælges.

Har ikke han vært med på å kjøre Sterling i grøfta og bør være på vei ut når den nye eieren skal forsøke å få skikk på selskapet?

Og den "nåværende strategi" har man vel bevist at ikke fungerer?
 
Re: Cimber Air - hvilken vei går det?

Ændringer er på vej, ingen tvivl om det !

Den tidligere topchef i SAS, Jørgen Lindegaard, er på vej ind i Cimber Sterlings bestyrelse, foreslået af hovedaktionæren, Manswell Enterprises. Det fremgår af indkaldelsen til selskabets ordinære generalforsamling, som finder sted den 30. august.

http://www.tic.travel/news/09082011/lindegaard-ind-i-cimber-bestyrelse


Således fremgår det af dagsordenen til generalforsamlingen, at en kommende bestyrelse får mulighed for endnu en kapitaludvidelse med op til 46,8 mio. nye aktier ”ad én eller flere omgange” frem til 2016. Aktieudvidelsen kan ske både uden fortegningsret for eksisterende aktionærer – eller med fortegningsret til blot en enkelt aktionær, alt efter den nye bestyrelses ønske. Hvis Manswell gør alvor af at udnytte muligheden, vil Cimber passere 200 mio. kr. i aktiekapital.

Af forslagene, som skal behandles på generalforsamlingen fremgår det også, at koncernsproget fremover skal være engelsk – og at generalforsamlingen skal kunne afvikles på engelsk ”uden mulighed for simultantolkning til dansk”.

http://www.tic.travel/news/09082011/kolomoysky-tager-magten-i-cimber


Vi leverer besætning til cockpit samt instruktører til at træne en lokal kabinebesætning," fortæller Jacob Krogsgaard.
Flyet skal anvendes på ruterne fra hovedstaden Dakar til De Kapverdiske Øer, Guinea-Bissau og Gambia.

http://check-in.dk/newselement.cfm?nNewsArticleID=50324
 
Re: Cimber Air - hvilken vei går det?

Dersom Cimber ikke alrede var mere enn döds-domt för, sa er de det na med Lindegaard i styre. Mannen har alrede meget "suksess-rik" amputert en annen selskap for viktige deler av virksomhet, fordunset Milliarder av verdier for aksjonaerer og tillat at en ny konkurrent kunne etablere seg ved siden som ble en enda större trussel enn alt som ble sett noen ganger för i Scandinavia.

God Natt Cimber. Russe-mannen har satt en likvidatör til styre.
 
Re: Cimber Air - hvilken vei går det?

Hmm.. Enig med BU662. Kan heller ikke forstå at Cimber ikke gör noe konkret grep . Kan jo umuig väre att de har begynnt å tjene penger.. Og er penge kassa tom, ja man skulle tro at man hadde fryktig dårlig tid..
 
Re: Cimber Air - hvilken vei går det?

Da har QI ansatte accepteret de nye vilkår +10% "gratis" arbejde.
83% lyder overbevisende, men kun 2/3 har afleveret stemmesedlen !

Det flyvende personale hos Cimber Sterling har netop stemt 'ja' til en ny ansættelsesaftale, hvorigennem produktiviteten skal øges med 10 % uden lønkompensation. I alt 83 % af de indkomne stemmesedler repræsenterede ja-sigerne

http://check-in.dk/newselement.cfm?nNewsArticleID=50630
 
Re: Cimber Air - hvilken vei går det?

Lönnsdumping er en desperat forsök a fa lönnsomheten opp. Likevel nytter det lite dersom de underliggende tall pa inntekts-siden ikke er bra. Hvor ofte kan man kutte lönnen? Og er det smart a stemme ja pva frykt? Cimber forblir en döds-domt selskap sa lenge de ikke utvikler ideer hvordan inntjening skal ökes.

For de konkurrenter betyr det at det blir enda lettere a rekruttere folk ved CPH. Cimber sine vilkar blir enda darligere, uten at fremtids-utsikter blir bedre. Det virker som en oppfordning: "Sök hos SAS og Norwegian om bedre lönn og tryggere jobber!"
 
Re: Cimber Air - hvilken vei går det?

Lönnsdumping er en desperat forsök a fa lönnsomheten opp. Likevel nytter det lite dersom de underliggende tall pa inntekts-siden ikke er bra. Hvor ofte kan man kutte lönnen? Og er det smart a stemme ja pva frykt? Cimber forblir en döds-domt selskap sa lenge de ikke utvikler ideer hvordan inntjening skal ökes.

For de konkurrenter betyr det at det blir enda lettere a rekruttere folk ved CPH. Cimber sine vilkar blir enda darligere, uten at fremtids-utsikter blir bedre. Det virker som en oppfordning: "Sök hos SAS og Norwegian om bedre lönn og tryggere jobber!"

Jeg er redd for at resonnementet ditt er riktig R !
 
Back
Top