Cimber Air - hvilken vei går det?

Re: Cimber Air - hvilken vei går det?

Rygter vil at denne ukrainer overtager de EMB 170 som findes i Alitalia Express...De skal så gå til Skyways......Det er også meningen at de CRJ som QI har idag forsvinder...Det var QI crew som fortalte dette idag...
Nu skal hele overtagelsen jo først lige bekræftes af den kommende general forsamling her i slutningen af Juli, men spændende bliver det dag at se hvad de fremtidige flåde planer for dette selskab bliver....
Samlet set har de jo en hoben forskellige fly, og den skal jo nok ændres en smule vil jeg formode.

Hilsen Ole
 
Re: Cimber Air - hvilken vei går det?

Idag er afgørelsens dag...Der er extraordinær general forsamling hos CimberSterling..
Hvem/hvor mange bliver gået...Hvad bliver det nye navn...
JA hvad kommer der til at ske med Cimber...Det afgøres idag
Hilsen Ole
 
Re: Cimber Air - hvilken vei går det?

Idag er afgørelsens dag...Der er extraordinær general forsamling hos CimberSterling..
Hvem/hvor mange bliver gået...Hvad bliver det nye navn...
JA hvad kommer der til at ske med Cimber...Det afgøres idag
Hilsen Ole

Tja foreløbig er CEO + bestyrelsesformand uden job i det nye selskab jf. børsen
Derudover skulle 5 øvrige ledelsesmedlemmer have sagt op !
http://www.business.dk/transport/ledelsesflugt-i-cimber-sterling

Syv personer i Cimber Sterlings ledelse har sagt op eller varslet, at de vil gøre det.
 
Re: Cimber Air - hvilken vei går det?

Hører snakk om at piloter på B737 har fått beskjed om at flytypen skal ut av Cimber. Brev skal ha kommet til de berørte.
 
Re: Cimber Air - hvilken vei går det?

Da var det en realitet, QI ikke på danske hænder længere !

Der var triste miner hele vejen rundt i salen ved Cimber Sterlings ekstraordinære generalforsamling på Scandic Hotel i Sønderborg. Aktionærerne havde valget mellem at lade deres flyselskab gå konkurs eller acceptere, at den ukrainske oligark Igor Kolomoyskij overtager kontrollen med selskabet.

99,79 pct. af de afgivne stemmer stemte for forslaget. Og dermed skyder Igor Kolomouskij 165 mio. kroner ind i Cimber Sterling gennem sit cypriotiske selskab, Manvell, mod at få en aktiepost på 70 pct.

På generalforsamlingen slog bestyrelsesformand Vilhelm Hagen-Pedersen fast, at der reelt ikke var et alternativ til Kolomoyskijs tilbud. Han afviste samtidig, at Cimber Sterling kunne nøjes med at sælge de Boeing-fly fra, der blandt andet har drænet kasse.
http://www.business.dk/transport/saa-er-cimber-ukrainsk
 
Re: Cimber Air - hvilken vei går det?

Da var det en realitet, QI ikke på danske hænder længere !


http://www.business.dk/transport/saa-er-cimber-ukrainsk
og et nej var jo udelukket, når du ser på aktiefordelingen....Men der var jo heller ikke noget alternativ til en overtagelse.
Men når du læser bloggen var der jo triste miner hele vejen rundt, men som sagt var alternativet en lukning...
Nu står så tilbage at QI tilføres DKK.165 mill. De skal ned i det store hul, som QI siger de har...
Det siges også at de skal skiller sig af med deres B737ère, og det vil vel betyde lukning af alle deres Sydeuropa ruter...Så selv om QI er reddet på målstregen, så står der stadig meget på spil for det nye selskab.
Det mest spændende bliver vel navn og ruter....
Hilsen Ole

PS: http://www.tic.travel/news/29072011/cimber-kan-ikke-betale-månedslønninger
 
Last edited:
Man kan virkeligt tale om at være reddet på målstregen...

Pengekassen var så tom at QI ikke kunne udbetale løn til de ansatte idag og måtte bede om en ekspress pengeindsprøjtning fra den nye ejer for at betale løn.

Edit: Ole slog mig med en opdatering af hans post med et link til en artikel om samme emne ;)
 
Re: Cimber Air - hvilken vei går det?

Dermed gikk det som det måtte gå - Cimber er borte som konkurrent i
B737/A320 segmentet.

Investorenes penger er tapt slik mange har påpekt helt siden første dag aksjen ble notert på børsen.
 
Re: Cimber Air - hvilken vei går det?

Dermed gikk det som det måtte gå - Cimber er borte som konkurrent i
B737/A320 segmentet.

Investorenes penger er tapt slik mange har påpekt helt siden første dag aksjen ble notert på børsen.

Du har nok ret, men Igor har ikke meldt klart ud hvad han vil med
QI's B737 flåde ! (Måske de skal flyve CPH-ARN-OSL :wow:)
 
Re: Cimber Air - hvilken vei går det?

Cimber skal jo flyve SAS´pax til Malaga i vinterhavlåret. Så de stopper vel ikke med 737 ops lige med det første?

På den anden side er 6x 737 jo lige i overkanten når man kigger på det planlagte vinterprogram...
 
Re: Cimber Air - hvilken vei går det?

Dårlige nyheder forfølger Cimber for tiden, Igor svinger med sablen !

Det flyvende personale i Cimber Sterling er blevet bedt om at arbejde 10 % mere uden at få mere i løn. Det skriver nyhedsbrevet Travel People.

Den nye storaktionær i Cimber Sterling, Manswell Enterprises, reddede i sidste uge flyselskabet fra konkurs ved at skyde godt 167 mio. kr. ind i selskabet mod udstedelse af nye aktier. Men ifølge Travel People er selskabet dermed langtfra i sikker havn. Pengene er nemlig allerede brugt på lønninger og overforfaldne kreditorer, og kassen er igen tom.

http://www.tic.travel/news/04082011/cimber-ansatte-skal-stemme-om-lønnedgang
http://www.travelpeople.dk/2011/2011080401.mht
 
Re: Cimber Air - hvilken vei går det?

Mildelst talt er jeg lidt overrasket over dette, QI
har jo bevist at den strategi (som nu med få justeringer) ikke er levedygtig !

Strategiprocessen i Cimber Sterling under nyt ejerskab er allerede i gang. Administrerende direktør Jacob Krogsgaard forventer, at den nuværende strategi fortsætter uforandret, ligesom han også selv ser sig i spidsen for virksomheden efter den kommende ordinære generalforsamling, hvor en ny bestyrelse skal vælges.

QI's egen holdning til B737 produktion til vinter.


Mange eksperter og analytikere havde ellers forudset, at Cimber Sterling ville være tvunget til at afvikle Boeing 737-platformen og ferieruterne som et led i en ny strategi. Men det lader umiddelbart ikke til at være tilfældet.

I det kommende vintertrafikprogram forventer Cimber Sterling at beskæftige to Boeing 737-fly i rutetrafikken, to på seriecharter, mens de sidste to af selskabets Boeing 737-fly enten skal stå på jorden eller udlejes til en anden operatør. En af disse operatører kunne være ukrainske AeroSvit.

"Jeg kunne da godt forestille mig, at vi i vintertrafikprogrammet udlejede Boeing 737-fly til AeroSvit," siger Jacob Krogsgaard.

http://check-in.dk/newselement.cfm?nNewsArticleID=50325
 
Last edited:
Re: Cimber Air - hvilken vei går det?

Det kan være at det er billigere å fortsette driften enn å avbryte leiekontrakten. Kan godt tenke meg at 'gruppen' kan beskjeftige et par maskiner lønnsomt.
 
Re: Cimber Air - hvilken vei går det?

Lønnsomt - det tviler jeg sterkt på.

De har ikke på et eneste tidspunkt de siste år vist at de makter å dra stordriftsfordeler av ATR/CRJ driften som de kan bruke til å få 737 driften i balanse.

Russerpengene skal nok virkelig få bein og gå på nå.

Forfalte regninger er betalt - fortsatt bunnskrapt kasse.

Mer penger må inn i rekordfart - igjen!!

:fly
 
Re: Cimber Air - hvilken vei går det?

Tviler på at russermannen har gått inn uten å ha oversikt over dette. Han virker som en fyr som gjør hjemmeleksa si ...
 
Back
Top