Cimber Air - hvilken vei går det?

Cash handling er dyrt. Administrasjon av cash krever fryktelig mye jobb. Det er flere som burde se på sine irr-prosedyrer. Her er det penger å spare.

Re: Cimber Air - hvilken vei går det?

Var det så det ???
Nu slutter vel en epoke i dansk flyvning. Som jeg læser, så overtager Manswell...kan ikke rigtig læse at Cimber fortsætter som selvstændig virksomhed...
Jeg tror Cimber navnet og sloganet "Hele Danmarks flyveselskab" forsvinder hastigt, og at det nye navn bliver "Skyways".

Tiden vil vise det
Hilsen Ole

Her er så seneste nyt om denne tragedie/farce...dette er fra Borsen.dk:

http://borsen.dk/nyheder/investor/a...nkapital_vaek-_ukrainer_tager_kontrollen.html

Frit spil for sekulationer er hermed givet videre
Hilsen Ole

Tja, vældig trist efter 60 år som selvstændig dansk flyselskab !
I denne situation kan de dog kun takke sig selv :headbang
Mon ikke B737 ops forsvinder hurtigt nu

http://files.shareholder.com/downlo...0/Selskabsmeddelelse_8_konomisk situation.pdf

http://files.shareholder.com/downlo...08ee9/Selskabsmeddelelse_9_Tegningsaftale.pdf

Last edited:

Var det så det ???
Nu slutter vel en epoke i dansk flyvning. Som jeg læser, så overtager Manswell...kan ikke rigtig læse at Cimber fortsætter som selvstændig virksomhed...
Jeg tror Cimber navnet og sloganet "Hele Danmarks flyveselskab" forsvinder hastigt, og at det nye navn bliver "Skyways".

Tiden vil vise det
Hilsen Ole

Ja her kan vi vist tale om det tætteste man kan komme på en konkurs - uden at gå konkurs.

Det kunne se ud som om du har ret i at Cimber Sterling forsvinder....

Iflg. pressemeddelelsen er kapitalindskuddet betinget af:

Fusionsgodkendelse i relevante jurisdiktioner

Så det ser ud til at der er tale om en fusion med Skyways.

Synd at Cimber har kørt et så godt og stabilt selskab i sænk - blot fordi de fik storhedsvandvid og ville flyve jet :(

Ja her kan vi vist tale om det tætteste man kan komme på en konkurs - uden at gå konkurs.

Det kunne se ud som om du har ret i at Cimber Sterling forsvinder....

Iflg. pressemeddelelsen er kapitalindskuddet betinget af:

Synd at Cimber har kørt et så godt og stabilt selskab i sænk - blot fordi de fik storhedsvandvid og ville flyve jet :(

Det bliver fusjon, annenladers kan du ikke tolke "synergie-effekter".

Cimber har falt over sitt eget stolthet og stormans-drömme. De vil bli minnet i historien som en eksempel hvordan man skulle ikke gjöre dette. Trist, en god del av skandinavisk flyhistorie forsvinner med Cimber, men slik som selskap ble styrt i de siste 2-3 arene, hadde de rett og slett ikke livets rett.

Lige nu har Igor vel fire flyselskaber med 4 1/2 navne (AeroSvit, City, Skyways, Cimber (og Sterling)). Der har ikke hidtil været nævnt noget om, at City skulle omdøbes til Skyways. Kunne man forestille sig et helt nyt navn? Kunne man forestille sig at selskaberne fortsatte under deres hidtidige navne? Hvorfor formodes det, at navnet bliver Skyways?
Personligt kunne jeg se en styrke i at Cimber bibeholdt deres navn på dansk indenrigs.

Jeg har udelukkende fløjet med QI på indenrigs. Alligevel synes jeg det er trist, hvis Cimber-navnet forsvinder.

Hva skjer fremover med de rutene de flyr for SAS? Buisness as usual?

Hva skjer fremover med de rutene de flyr for SAS? Buisness as usual?

Det er et eget datterselskap som står for innleietjenester til SAS og andre. Det må være en god og sikker inntekt i en ellers vanskelig tid, så regner med at det videreføres om de ikke skal bruke flyene på mer (usikker) ekspansjon. De har dessuten forpliktet seg gjennom en kontrakt med SAS (husker ikke når den går ut), så det vil neppe skje noe med det første.

Dersom de får samme eier, må oppkjøpet godkjennes som en fusjon, selv om om selskapene fortsetter som to selvstendige enheter.

Nå er vel ikke Skyways og SAS de beste venner da, så det kan jo likevel bli linteressant å se.

Nå er vel ikke Skyways og SAS de beste venner da, så det kan jo likevel bli linteressant å se.

Ja, det skal bli interessant - og det er uansett ikke en drømmesituasjon for et flyselskap å leie inn så mye flytjenester eksternt. Nå som SAS bemanner cockpit i CRJ-200-maskinene selv, kunne det vel vært like greit å ta inn tre-fire ekstra CRJ-900.

Og det bliver ikke nødvendigvis nemmere i fremtiden :8:

"Det er planen at udvide i Danmark, Sverige, Estland og Letland. Det bliver en vindende kombination. Vi ser frem til at bygge en ny stærk spiller på det nordiske og baltiske marked," lyder den aggressive udmelding fra Finnairs topchef, Mika Vehviläinen.

Det er langtfra pebernødder Finnair og Flybe investerer i projektet for at skabe den førende spiller på markedet for ATR-fly med plads til 50-70 passagerer. I første omgang skydes der 186 mio. kr. i Flybe Nordic.
Desuden investeres der 775 mio. kr. i ni regionale turbopropelfly,
kaldet ATR 72og der er allerede bestilt yderligere tre ATR-fly.

http://borsen.dk/nyheder/investor/artikel/1/210842/staerk_konkurrent_truer_cimber_sterling.html

Cimber årsrapport !

•Omsætningen i 2010/11 steg med 25% fra DKK 1.551 mio. til DKK 1.941 mio., hvilket er på niveau med de udmeldte forventninger på DKK 1.925-1.950 mio.
•Driftsresultatet (EBIT) før særlige poster i 2010/11 blev et underskud på DKK 200 mio., hvilket er på niveau med de udmeldte forventninger på DKK -190 til -200 mio. og bedre end resultatet for 2009/10, der udgjorde et underskud på DKK 228 mio.
•Særlige poster, netto, på DKK 68 mio. udgør bl.a. tab i forbindelse med salg af 3 ATR fly, ekstraordinære vinteromkostninger udover forventet, engangsomkostninger vedr. tidligere regnskabsår samt omkostninger til styrkelse af kapitalgrundlaget.
•Resultat før skat blev et underskud på DKK 274 mio. mod et underskud i 2009/10 på DKK 309 mio. Resultatet efter skat blev et underskud på DKK 213 mio. mod et underskud på DKK 229 mio. i 2009/10.
• Antallet af passagerer steg med 26%, hvor produktion hhv. trafik steg med 24% og 25%.
•Medarbejderstaben blev i 2010/11 øget med 20 medarbejdere til 840 i gennemsnit mod 820 i 2009/10.
•Væsentlige begivenheder i 2010/11:
— Styrkelse af markedsandelen på dansk indenrigs (fra 45% ultimo 2009/10 til 50% ultimo 2010/11)

— Salg og tilbage-leasing af 3 ATR fly

— Aftale med GEM Global Yield Fund vedr. et 3-årigt egenkapitaltilsagn (er sat i bero)

— Ændring i bestyrelse og direktion.

•Efter periodens udløb er der indgået tegningsaftale med Mansvell Enterprises Ltd., der er underlagt visse betingelser. Aftalen indebærer nytegning af 110,5 mio. aktier via et forventet kapitalindskud på ca. DKK 165 mio. ved rettet emission og skal godkendes på den kommende ekstraordinære generalforsamling den 29. juli 2011. På det grundlag, og med de perspektiver det nye ejerskab indebærer, er det fundet forsvarligt at aflægge regnskabet med fortsat drift for øje.

http://files.shareholder.com/downlo...2/Selskabsmeddelelse_12_rsrapport 2010_11.pdf

Lige nu har Igor vel fire flyselskaber med 4 1/2 navne (AeroSvit, City, Skyways, Cimber (og Sterling)). Der har ikke hidtil været nævnt noget om, at City skulle omdøbes til Skyways. Kunne man forestille sig et helt nyt navn? Kunne man forestille sig at selskaberne fortsatte under deres hidtidige navne? Hvorfor formodes det, at navnet bliver Skyways?
Personligt kunne jeg se en styrke i at Cimber bibeholdt deres navn på dansk indenrigs.

Jeg har udelukkende fløjet med QI på indenrigs. Alligevel synes jeg det er trist, hvis Cimber-navnet forsvinder.

Og nu skriver check-in.dk:
check-in.dk said:
"Det vurderes, at det bliver varemærkerne Cimber og Skyways, der vil skulle danne navnet på den nye nordiske flyselskab.

"Jeg har en forventning om, at Cimber-navnet fortsætter. Jeg kan ikke forestille mig, at man vil operere svenske indenrigsflyvninger under Cimber-navnet, ligesom jeg heller ikke kan forestille mig danske indenrigsflyvninger under Skyways-varemærket," siger administrerende direktør Jacob Krogsgaard til CHECK-IN.dk.

Dermed er der indirekte lagt op til, at Sterling-varemærket forsvinder, ligesom det heller ikke forventes, at det relativt ukendte varemærke City Airline kommer til at spille nogen rolle fremadrettet.

Kilder tæt på Cimber Sterling nævner derimod "Cimber Skyways" som muligt navn til det nye nordiske regionale flyselskab.

Et navn, der vil afspejle den brandmæssige værdi, der er indarbejdet i det kommende selskabs hovedmarkeder i Danmark og Sverige."

http://www.check-in.dk/newselement.cfm?nNewsArticleID=49231

Måske er et helt nyt navn tiltrængt....
Hilsen Ole

Måske er et helt nyt navn tiltrængt....
Hilsen Ole

Tjaeh, det mener jeg faktisk ikke. Cimber-navnet er stærkt i Danmark. Sterling-navnet har derimod en ret negativ klang i de flestes ører.
Jeg finder det som nævnt naturligt at dansk indenrigs fortsættes under Cimber-navnet.

Det skjønner jeg. Jeg hadde nettopp nå i dag en meget bra tur over med QI fra Oslo til Aalborg. Strålende service og behagelig fly. Håper de er på rett vei.

Tjaeh, det mener jeg faktisk ikke. Cimber-navnet er stærkt i Danmark. Sterling-navnet har derimod en ret negativ klang i de flestes ører.
Jeg finder det som nævnt naturligt at dansk indenrigs fortsættes under Cimber-navnet.

Og Skyways er vel stort set ukendt i Danmark.

Lars

Back