Dejavu til hver gang det skjer en ulykke.. (samma på Pprune). Det må da være lov å gjette eller spekulere på et forum? Regner med det skjer litt spekulering på sports, finansforum osv.
Sikkert, men sjelden 130 dør samtidig på børsen. Og ja, gjette….
Sikkert, men sjelden 130 dør samtidig på børsen. Og ja, gjette….
Bare fordi flyets svarteboks er avlest betyr ikke det at det ikke finnes fakta. Vi har radar, bilder og video.Før at minst noen fakta er på bordet så er det gjetting. Ikke la meg stoppe dere i gjettingen.
Tull og tøys.
Så lenge jeg har vært i bransjen har dette blitt gjort hvis det er usikkerhet om det er feil på fly av samme type.
:fly
Men er det usikkerhet her? Ingenting tilsier at det er en feil på 737 av det vi har sett sålangt.
Det er jo ingen hemmelighet at Kina brukte 737 MAX-situasjonen for det det var verdt heller. Jeg synes det ikke er far fetched at dette er en politisk greie.
Jeg trekker ikke noe slutning i det hele tatt. Jeg har sett en video som viser et fly med snuta først mot bakken. Man kan ikke trekke noe slutning fra slikt. Og det er vel hele poenget her.Så du har sett nok til at du kan trekke en sånn slutning?
Hva har du sett? Hva slags kompetanse har du?
Fortell!
Jeg gidder ikke å spekulere. Det er kort tid siden ulykken.
Jeg forstår godt at man vil ta en pust i bakken og trå sakte når en slik ulykke skjer. Nå er eksperter fra Boeing snart til stede. Så får de og luftfartsmyndighetene på stedet trekke slutninger etter hvilke funn som blir gjort.
Jeg har selv utsjekk på typen, og ville ikke i det hele tatt vært i mot at man tar det litt rolig. At fly står på bakken noen timer/dager, so what?
Blir det politikk, så la det bli det.
Hvis noen brukte det mot Boeing når det gjelder MAX, så har vel Boeing seg selv å takke.
Jeg trekker ikke noe slutning i det hele tatt. Jeg har sett en video som viser et fly med snuta først mot bakken. Man kan ikke trekke noe slutning fra slikt. Og det er vel hele poenget her.
Har kjennskap til Kina, derimot. Det at det kommer en slik reaksjon er ikke overraskende.
Vi kan jo se hvor stor tilgang Boeing vil få på denne hendelsen.
Kontrollert? ‘Suicide by Boeing’?
Der, jeg sa det ….
Noe som i hvert fall er fascinerende, er hvor mye tid/ressurser enkelte individer tilsynelatende bruker på å konstruere til dels åpenbare falske bilder og videoer av denne ulykken. Ikke minst også hvor lite kritisk en hel del mottakere er, som tar dette for god fisk og the real deal.
Javel, da er Dagbladet også lite kritisk siden de har lagt ut den samme videoen..
Har ingen kompetanse, men jeg har vel ikke kommentert om noe som krever kompetanse heller. La meg prøve å utdype.Derfor kanskje en ide å vente?
Du skrev nettopp at ingenting tilsier at det er feil på flyet ut i fra hva du så på videoen.
Har du kompetanse på å uttale deg i det hele tatt?
Hva du vet om Kina har vel ikke noe særlig med å uttale seg om årsaken til en flyulykke.
Hva slags teknisk feil kan forårsake en styrt rett ned?
Som LN-MOW sier selvmord med fly virker mest nærliggende.Har vi eksempler på liknende krasj, der man fant en årsak?
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.