• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

China Cargo Airlines med tailstrike i CPH

Re: Air China med tailstrike i CPH

Det var flight CKK237, B777 med reg nr B-2078. Landede fra Øresund på 22L - tog en go around før den landede igen på samme bane.

Kan ses på Flightradar24, playback 17-04,kl 12.46.
 
Last edited:
Re: Air China med tailstrike i CPH

Fantastisk når journalister, der absolut ingen forstand har på flyvning - eller tydeligvis heller ikke lyst til at researche noget af det de skriver...

Dette må være dagens:

- Flyet landede på baghjulet og slog i den forbindelse haleroret ned i jorden.

http://ekstrabladet.dk/112/article1539405.ece

VG har også slukt dette rått:
Lastefly skadet haleroret da det skulle lette
For å få sjekket hvor alvorlige skadene på haleroret var, landet lasteflyet trygt på bakken igjen kort tid etter at det lettet.
http://www.vg.no/nyheter/utenriks/artikkel.php?artid=10092333
 
Re: Air China med tailstrike i CPH

Litt forvirret her. Hva er det egentlig som har skjedd?

Tailstrike under landing på CPH? Eller tailstrike under avgang fra CPH?
 
Re: Air China med tailstrike i CPH

Litt forvirret her. Hva er det egentlig som har skjedd?

Tailstrike under landing på CPH? Eller tailstrike under avgang fra CPH?

Ser ud til på FR24 at det var under landing, hvorefter de lavede en go-around og prøvede igen... men medierne roder det lidt sammen og har ikke helt styr på hvad der reelt er sket.
 
Re: Air China med tailstrike i CPH

Altså - flyene går normalt ikke i stykker av en tailstrike, men man vil normalt kunne gjøre skade for titalls millioner.
Det er en meget dårlig dag på jobben for pilotene når dette skjer. Sist Emirates hadde en tailstrike (dansk CPT, A340) i Australia, sa var det takk og farvel til jobben for begge to.
Men så er også personalpolitikken litt forskjellig rundt omkring i verden, når sånne ulykkelige hendelser skjer.

Tally-ho
 
Re: Air China med tailstrike i CPH

Havde det ikke været fornuftigere at gennemføre landingen trods denne tailstrike ? Svært at bedømme ud fra billedet , men det ser ud som om landingshjulene allerede har kontakt med banen.
 
Re: Air China med tailstrike i CPH

Kanskje en ide aa sjekke LITT fakta foer du postet slikt toeys? Det er litt forskjell paa en 22 aargammel 747 og en naermest splitterny 777 ..... Foestnevnte er dessuten fra taiwan.
 
Re: Air China med tailstrike i CPH

Fråga med anledning av rubriken "Air China ....":

CKK237 B-2078 är väl China Cargo Airlines och inte Air China ?
 
Re: Air China med tailstrike i CPH

Fråga med anledning av rubriken "Air China ....":

CKK237 B-2078 är väl China Cargo Airlines och inte Air China ?

Stemmer, China Cargo Airlines er fraktselskapet til China Eastern, så har ikke noe å gjøre med hverken Air China eller China Airlines
 
Back
Top