China Cargo Airlines med tailstrike i CPH

Den er fixet og sendt hjem. Den stod lang tid ved og i SAS hangaren, så går ud fra det var dem der lappede den sammen igen..
 
Fin fint med disse databases (libhomeradar)
den 7/6-2011 löfter hvores China ven som CK237 (ikke CKK237)
UTC; 12,50 Local time 14,50
hun har flöjet masser sidden :)

og Casper flights har en udmerket lang replay history
så jeg fanger også et billed af hendes afgang
billede attached ;)

Contacted [UTC] Callsign Flight Routing Reg Operator Type more


2011/06/09 17:07 CKK222 CK0222 LAX-PVG B-2078
[a/c registered in China]
China Cargo Airlines B77L show
2011/06/09 04:00 CKK221 CK0221 PVG-LAX B-2078
[a/c registered in China]
China Cargo Airlines B77L show
2011/06/07 18:35 CK238 CK238 - B-2078
[a/c registered in China]
China Cargo Airlines B77L show
2011/06/07 14:14 -------- -------- - B-2078
[a/c registered in China]
B77L show
2011/06/07 12:49 CK237 CK237 - B-2078
[a/c registered in China]
China Cargo Airlines B77L show
2011/04/17 11:42 CKK237 CKK237 CPH-CDG B-2078
[a/c registered in China]
China Cargo Airlines B77L show
2011/04/15 18:56 CKK238 CKK238 CDG-PVG B-2078
[a/c registered in China]

Ulf (like this)
 

Attachments

  • CK237Skärmklipp.jpg
    CK237Skärmklipp.jpg
    70.4 KB · Views: 949
Om dere lurer på hvordan skadene på maskinen så ut, så har dere et par bilder her:

IMG_0215.jpg


IMG_0218.jpg


IMG_0217.jpg


IMG_0216.jpg
 
Fine bileder og god documentation :)
Skrovet er vel extra forsterket her i netop i denne punkt
Hvad slags arbejde er det der bliver lavet for att udbedre skaden ?
Foruden kontroll ?
For en amatör ser det ud til att en omgang maling
ville vaere nok ??

Ulf :)
 
Flyet stod der vel nesten 3 mnd, og ifølge rykter på CPH kostet det hele hendelsen 70 millioner danske kroner. 16 man fra Boeing jobbet med maskinen. Så det skulle mer enn maling til for å si det sånn. Det var også store skader en eller annen større del som styrer trykkabinen som sitter bak der.
 
Observerte en tailstrike på Torp for noen år siden. En MD80 fra Lineas Aerias Canarias som slo halen nedi ved avgang på rwy36 så gnistføyka stod. Den bare fortsatte som ingenting hadde hendt til Las Palmas.
 
Back
Top