Re: Chicago-tråden
Her ble det shopping for alle penga, gitt
Ett par kommentarer:
Aurora Outlets er ikke noe jeg vil anbefale. Det er relativt lite premium aa finne der ute sammenlignet med feks San Ysidro. Ikke har de Hugo Boss, ikke har de Tommy Bahama. Det er ogsaa verdt aa merke seg at outlets ikke bare er varer som er overskudd fra de vanlige butikkene. De fleste (Nike, Old Navy, Banana Republic med flere) har andre typer varer med daarligere kvalitet enn det de selger i de vanlige butikkene. For eksempel har Banana Republic en annen type boksershorts og sokker enn det de har paa butikkene. Jeg gjorde tabben aa handlet inn en droess paa outlet og oppdaget at bokserne var elendig kvalitet, det samme var sokkene da jeg skulle ta dem paa.
Saa personlig, Aurora er ikke noe jeg anbefaler.
Det har vaert fantastiske dealer siden 2008 i de fleste butikker. Nordstrom har supersalg 4 ganger i aaret, Bloomingdales like saa. Etter Thanksgiving i ca 2 uker er ett av supersalgene. Da er stort sett hele sjappa 30-75% off. Macys har salg hele tiden og har stort sett alle brandsene som er interessant.
Hovedpoenget mitt var at ja, ting er billigere paa Mag mile enn de er i Norge, men skal du gjoere store innkjoep, er det tusenlapper aa spare paa aa besoeke ett av de lokale shopping malls utenfor byen. De store salgene kommer ikke til utsalgene der rett og slett fordi de regner med at det er billig nok for turister
Klart, noen synes det er stress aa reise ut av byen, men er du i Chicago en uke, er det masse du kan gjoere utenfor utenom shopping. I sentrum er det en droess med bilutleieselskaper og det er utrolig greit aa kjoere i Chicago. Utenfor byen finner du feks Brookfield Zoo som er paa vei til Oak Brook Mall. Chicago Botanical Gardens finner du rett etter Old Orchard (en av mine favoritter) og rett foer Northbrook Court (annen favoritt). Paa North Shore (rett ved der disse to kjoepesentrene ligger) finner du Bahai templet. Ogsaa mange kule smaasteder som Wilmette, Winnetka og Glencoe som alle har masse artige butikker.
Du finner ogsaa Ravinia i omraadet, ett sommer konsertsted som virkelig er verdt ett besoek. Vi stikker innom ihvertfall to ganger i aaret. I aar blir det Tony Bennett i August. Fett opplegg.
Chicago er ikke som NYC naar det gjelder aa kjoere bil. Mye enklere (selv om det kan bli en del trafikk) og mye aa finne paa.