http://www.ballade.no/nmi.nsf/doc/art2011110713510295312886
Personlig må jeg si at dette er et ganske interessant valg av Norwegian.
Alle som reiser med cello kjøper et fullprissete, og det får fint plass på enten sete A eller F godt bundet med spedbarnsbelte. Hva er problemet?
Jeg har mange erfaringer med skader ved instrumentfrakt, blant annet da en cello regelrett knakk (i halsen) under flygning mellom Trondheim og Oslo (i lasterom, med Norwegian). Det resulterte i et krav i 30.000 kr-klassen, så grunnen til at de gjør dette skjønner jeg ikke?
Jaja, en fin tid for SAS å promotere hvor glad de er i oss musikere =)
Fra 1. november må cello sjekkes inn som vanlig flybagasje hos Norwegian. Det er uaktuelt for TrondheimSolistene.
Tidligere har flyselskapet Norwegian, som sine konkurrenter, tillatt at instrumentet cello kan fraktes i et passasjersete på vanlig billett. Fra 1. november endret Norwegian praksis, hvilket betyr at cello må sjekkes inn som vanlig bagasje.
Personlig må jeg si at dette er et ganske interessant valg av Norwegian.
Alle som reiser med cello kjøper et fullprissete, og det får fint plass på enten sete A eller F godt bundet med spedbarnsbelte. Hva er problemet?
Jeg har mange erfaringer med skader ved instrumentfrakt, blant annet da en cello regelrett knakk (i halsen) under flygning mellom Trondheim og Oslo (i lasterom, med Norwegian). Det resulterte i et krav i 30.000 kr-klassen, så grunnen til at de gjør dette skjønner jeg ikke?
Jaja, en fin tid for SAS å promotere hvor glad de er i oss musikere =)