Sidan är borta nu eller? Försökte titta på den men min facebook hittar den inte...
Uden nogen form for indsigt i overenskomsterne så skammer jeg mig som dansker over de metoder CAU bruger. Kan ikke rigtigt komme i tanke om andre fagforeninger i andre brancher der har benyttet sig at samme metoder. CAU er jo nærmest uden for pædagogisk rækkevidde. På mange andre arbejdspladser i DK har man accepteret spareplaner, inkl. der hvor jeg arbejder.
Har arbeidsgiveren din sendt deg på smilekurs?
Når jeg sitter på sk996 PEK-CPH å studerer holdningene til det danske/skandinaviske crewet mot det asiatiske crewet, så må det nok mer enn et smilekurs til.
Forstår CAU veldig godt, men må si meg ganske tvilende til virkemidlene ...
Det å gå ned 20% i lønn og jobbe 20% mer mens ledelsen ikke bidrar er ikke spesielt gøy...
Hadde nå ennå styret, toppledelsen & mellomlederene kollektivt redusert lønnen sin med 20-30% og sagt at resten av selskapet måtte gjørde det samme i "solidaritet" hadde de stått mye sterkere enn hva de gjør i dag. Sånn de har opptrådd har de basically alle foreningene mot seg - med god grunn (er nå mitt inntrykk ihvertfall).
Jeg har alltid hatt som motto at det bare er å finne seg et annet sted å jobbe dersom det er så dårlig der man er, og gjort dette flere ganger, men det er selvfølgelig kjipt når en har det så bra der en er at en ikke har mulighet til å få tilnærmet samme betingelser andre steder. Markedsverdi er noe dritt.![]()
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.