TOS
ScanFlyer Mile High Club
"Vi er under hardt press", sier Flemming Jensen
http://www.abcnyheter.no/abc-penger/oekonomi/2012/01/23/sas-vi-er-under-hardt-press
CAU er imidlertid ikke interesserte i å bidra...

"Vi er under hardt press", sier Flemming Jensen
http://www.abcnyheter.no/abc-penger/oekonomi/2012/01/23/sas-vi-er-under-hardt-press
CAU er imidlertid ikke interesserte i å bidra...![]()
Det er vel ikke så mye nytt, men klart når man skal forhandle med ansatte om betingelser m.m. så er det jo lurt å ikke legge skjul på at det går dårlig. Ellers er det 2012 som bekymrer, ikke et nær null resultat i 2011.
Er dette OT eller; Hvordan fordeler inntekter seg i SAS systemet fra norske, svenske og danske reisende totakt sett og hvordan bidrar de enkelte markedene (landene) eks Norge SAS og WF?
Ellers så tror altså Citigroup på -195 mill for 2011 sett under ett. Jeg har ikke regnet på det, så jeg vet kle realismen i det anslaget. Det jeg vet er at utviklingen på inntektssiden har vært urovekkende.
Jeg er enig i at det ikke er så mye nytt, men det ble vel sagt i fjor at nå var situasjonen slik at SAS var klare til å ekspandere lønnsomt (underforstått at kostnadene var kuttet tilstrekkelig for å skru opp volumet igjen). I så måte er det nytt at SAS igjen må kutte relativt betydelig for å overleve,
Forutsetningen for lønnsom ekspansjon handler jo nettopp om å ha kontroll på kostnadene ... I den nye strategien ligger det mål for både ekspansjon og kostnadskutt.
Dette er nok først og fremst et forhandlingstrekk - ved å fokusere på utfordringene i selskapet og i luftfarten, økes også handlingsrommet. SAS har vært under hardt press lenge - forskjellen nå er kanskje at presset er større utenfra (konkurranse, drivstoffpriser, markedet, den økonomiske situasjonen i verden etc.) enn innenfra (tunggrodd organisasjon, svært kostbare avtaler, tradisjoner, etc.)
Som om ikke SAS sliter nok fra før, så kommer CAU med en kampanje som skyter helt feil. Egentlig burde ikke denne kampanjen få noen slags form for oppmerksomhet, men jeg regner med at de som vil se den klarer å finne den.
Jeg skjønner godt hva CAU vil, og hensikten er vel i bunn og grunn god, men personlig synes jeg formen på kampanjen er forkastelig. Timingen er vel heller ikke akkurat god... :headbang
4
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.