Re: Caravelle SE-DAI rører på seg!
Siste oppdatering fra årsmøteinnkallingen:
Uppdatering om arbetena på flygplanet mellan november 2024 och februari 2025
Föreningen står fortfarande inför stora prövningar, i första hand på grund av bristen på
hangarplats, trots att det finns tillräckligt med fysiskt utrymme på Arlanda. Men, det finns ett
visst hopp i slutet av tunneln, tack vare vårt positiva möte med Swedavias ledning i höstas.
Vi har dock drabbats hårt av tvångsflytten av reservdelscontainerna till en plats som inte är
anpassad för vår typ av verksamhet. Detta, tillsammans med hyreskostnaderna till Swedavia,
har gjort att föreningens arbete begränsas och att ekonomin är mycket ansträngd. På grund av
detta kommer vi framöver inte att kunna skicka ut brev till medlemmarna, utan all
information om verksamheten kommer att gå via e-post och vår hemsida. Om du inte har
meddelat din e-postadress är det hög tid att göra det på hemsidans e-mailadress:
board@lecaravelleclub.org
Vi har brist på personer som kan arbeta med flygplanet under obekväma tider. Vi söker även
kandidater till styrelsen samt en revisor. Om du är intresserad, vänligen hör av dig via e-post.
Trots att verksamheten för närvarande går trögt, är vårt syfte och vision fortfarande intakt –
att återställa flygplanet till dess ursprungliga skick från tjänsten i SAS och göra det
tillgängligt för allmänheten på Arlanda.
Som ett led i denna ambition har vi inlett ett samarbete med institutionen för Arkitektur vid
KTH i Stockholm för att designa en utställningsmonter för flygplanet. Under hösten kommer
sistaårsstudenter på Arkitekturlinjen att få möjlighet att tävla om att rita en paviljong som
även ska rymma SAS, Swedavias och LFV:s museala föremål.
För att kunna genomföra detta projekt krävs förstås fortsatt engagemang och stöd från
Swedavia på Arlanda, samt ekonomiskt stöd från olika sponsorer.
Samtidigt önskar jag att du fortsatt vill stödja vår verksamhet genom att betala
medlemsavgiften för 2025 som fortfarande är 150: -
. Föreningens arbete sker helt ideellt och
vi har inga arvoden eller ersättningar för vårt arbete. Emellertid har vi kostnader för
försäkring, hyra till Swedavia och för nödvändigt underhåll på flygplanet.
Siste oppdatering fra årsmøteinnkallingen:
Uppdatering om arbetena på flygplanet mellan november 2024 och februari 2025
Föreningen står fortfarande inför stora prövningar, i första hand på grund av bristen på
hangarplats, trots att det finns tillräckligt med fysiskt utrymme på Arlanda. Men, det finns ett
visst hopp i slutet av tunneln, tack vare vårt positiva möte med Swedavias ledning i höstas.
Vi har dock drabbats hårt av tvångsflytten av reservdelscontainerna till en plats som inte är
anpassad för vår typ av verksamhet. Detta, tillsammans med hyreskostnaderna till Swedavia,
har gjort att föreningens arbete begränsas och att ekonomin är mycket ansträngd. På grund av
detta kommer vi framöver inte att kunna skicka ut brev till medlemmarna, utan all
information om verksamheten kommer att gå via e-post och vår hemsida. Om du inte har
meddelat din e-postadress är det hög tid att göra det på hemsidans e-mailadress:
board@lecaravelleclub.org
Vi har brist på personer som kan arbeta med flygplanet under obekväma tider. Vi söker även
kandidater till styrelsen samt en revisor. Om du är intresserad, vänligen hör av dig via e-post.
Trots att verksamheten för närvarande går trögt, är vårt syfte och vision fortfarande intakt –
att återställa flygplanet till dess ursprungliga skick från tjänsten i SAS och göra det
tillgängligt för allmänheten på Arlanda.
Som ett led i denna ambition har vi inlett ett samarbete med institutionen för Arkitektur vid
KTH i Stockholm för att designa en utställningsmonter för flygplanet. Under hösten kommer
sistaårsstudenter på Arkitekturlinjen att få möjlighet att tävla om att rita en paviljong som
även ska rymma SAS, Swedavias och LFV:s museala föremål.
För att kunna genomföra detta projekt krävs förstås fortsatt engagemang och stöd från
Swedavia på Arlanda, samt ekonomiskt stöd från olika sponsorer.
Samtidigt önskar jag att du fortsatt vill stödja vår verksamhet genom att betala
medlemsavgiften för 2025 som fortfarande är 150: -
. Föreningens arbete sker helt ideellt och
vi har inga arvoden eller ersättningar för vårt arbete. Emellertid har vi kostnader för
försäkring, hyra till Swedavia och för nödvändigt underhåll på flygplanet.
Last edited: