• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Volga-Dnepr An-124 av banen i Novosibirsk 13NOV20

Someone

Moderator
Medlem
En Volga-Dnepr An-124 fikk en uncontained engine failure under avgang fra Novosibirsk i dag. Flyet returnerte til flyplassen, men kom tydeligvis inn litt vel fort så dro av banen og nesehjulet kollapset

https://aviation-safety.net/databas...3hVabTGD3bZrSMzH-32siRXTHftsYHrdTwIMR-nZsEVqg

An Antonov An-124-100 suffered a runway excursion after an emergency return to Novosibirsk-Tolmachevo Airport (OVB), Russia.

Dårlig video av landingen her:

https://m.youtube.com/watch?fbclid=...lPY2FGjWOEK8iI&feature=youtu.be&v=lzu0BPwdzto


Bilde av maskinen på Twitter som viser både manglende understell og hvordan deler av motoren både mangler og tydeligvis har gjort skader på flykroppen

EmsFCHZXcAAOdPU
 
Last edited:
Re: Volga-Dnepr An-124 av banen i Novosibirsk

Av den bliver dyr at få lavet, hvis det ikke ender med et write-off.
 
Re: Volga-Dnepr An-124 av banen i Novosibirsk

En Volga-Dnepr An-124 fikk en uncontained engine failure under avgang fra Novosibirsk i dag. Flyet returnerte til flyplassen, men kom tydeligvis inn litt vel fort så dro av banen og nesehjulet kollapset

Total blackout, i følge The Aviation Herald - inkludert tap av essensielle systemer slikt som bl.a. reversere, spoilere og bremser(?). Sistnevnte kan dog kanskje høres litt drøyt ut? For de som kan russisk, er et intervju med kapteinen å høre på avherald.com. Her sees også et bilde som viser at partiklene har gått tvers gjennom skroget i forkant av begge vingerøtter.

Link: http://avherald.com/h?article=4df212c7&opt=0
 
Re: Volga-Dnepr An-124 av banen i Novosibirsk

Da har selskapet groundet alle sine An-124 inntil videre ...

https://theloadstar.com/exclusive-safety-first-as-volga-dnepr-grounds-its-an-124-fleet-indefinitely/

Volga-Dnepr Group has “put safety first” and made what it called the “responsible” decision to ground all its AN-124s, following a recent incident at Novosibirsk, when one made an emergency landing after an engine failure.

The carrier today filed a letter with the Russian aviation authorities to notify them of the decision to ground its eight operational aircraft immediately.

“This is a well-thought through decision. We want to be preactive and pre-emptive and demonstrate that we are a responsible airline where safety comes first,” said Konstantin Vekshin, chief commercial officer.

“We have not received any official notifications or service directives yet, and there are no preliminary conclusions, so we have to suspend the entire AN-124 fleet with immediate effect.
 
Re: Volga-Dnepr An-124 av banen i Novosibirsk


Da er første maskin tilbake i drift, etter vel ca halve verdens An-124 kapasitet har vært parkert etter ulykken

https://www.aviation24.be/airlines/...first-antonov-an-124-100-back-into-the-skies/

Volga-Dnepr Airlines brings its first Antonov An-124-100 back into the skies
 
Back
Top