Canon 100 - 400 mm

ATC-flyradar

Traveler
Medlem
Jeg har kjøpt dette objektivet - får det ikke til å virke:

311413.jpg

Bruker Canon 400 D - Foto er innstilt på P for å bruke RAW.

Noen ideer hva som er galt ??

Kun å stille skarp - får ikke stilt fra 100 - 400 ??

Hva er galt ??

Jan

Friksjonsringen da?
Du ser en ring det står "Smooth - Tight" på... Vri den. Ta tak i den svarte "grip"-ringen foran denne for å få "fraspark" når du vrir den rundt. Vri mot smooth. Da låser du opp for å zoome.

Svarte da Jan :) Makan til hamstring av utstyr a? :colgate: Har du en konto som bare fylles opp automatisk eller :question: ;)

Originally posted by ENGM RAMP

Svarte da Jan :) Makan til hamstring av utstyr a? :colgate: Har du en konto som bare fylles opp automatisk eller :question: ;)

Nå er det nok utstyr :old - nå skal det taes bilder og bilder til eget bruk.

Spennede prosjekt med den 100 - 400 mm ( litt tyngre enn de Sigma osv) - vi får se hvordan bilden blir etterhvert.

Jan

Originally posted by seilfly

Friksjonsringen da?
Du ser en ring det står "Smooth - Tight" på... Vri den. Ta tak i den svarte "grip"-ringen foran denne for å få "fraspark" når du vrir den rundt. Vri mot smooth. Da låser du opp for å zoome.

Takk, dette skal gjennomprøves i kveld.

Jan

Friksjonsringen da?

HJELP - HJELP.

Jeg gjør som Seilfly sier, men da stiller man skarpt og IKKE 100-400.

Noen so kan forklare med dette på igjen -

Jan

Grattis med ny bøtte
Du skulle jo ha tatt den med til Sola ihelgen
Det var nok av Canon-fotografer der ^_^

Originally posted by ATC-flyradar

HJELP - HJELP.

Jeg gjør som Seilfly sier, men da stiller man skarpt og IKKE 100-400.

Noen so kan forklare med dette på igjen -

Jan

Den har vel push-pull-zoom, mens de fleste andre objektiver har "vri-zoom".

Jupp. Og har man ikke funnet ut av det, så finner man ut av det når kameraet henger i standby rundt nakken og friksjonsringen ikke er skrudd til. "klonk" sier det, så har du'n på 400 :)

Jupp. Og har man ikke funnet ut av det, så finner man ut av det når kameraet henger i standby rundt nakken og friksjonsringen ikke er skrudd til. "klonk" sier det, så har du'n på 400 :)

TAKKER - SKRUDDE Å SKRUDDE - SÅ SA DET KLUNK OG KUNNE SÅ FLYTTE INN/UT 100 TIL 400. Dette anbefalles !!

Et spørsmål -den utstikkeren med skruefeste - er dette bare et håndtal ???

Jan

Feste for stativ ja. MEN: Ta den hvite oppbevargingssaken som fulgte med objektivet og bær det i reima som fulgte. Ta så kameraet med, reima rundt nakken. Skift objektiv og legg det lille i boksen og sett 100-400 på kameraet. Merk nå: Heng kameraet slik at denne "kroken" går ned mellom reima til oppbevaringssaken og kroppen. Da dingler det ikke så fælt rundt når du snur deg :)

TAKKER - SKRUDDE Å SKRUDDE - SÅ SA DET KLUNK OG KUNNE SÅ FLYTTE INN/UT 100 TIL 400. Dette anbefalles !!

Jan

Og min 50-500 er helt råbedre :p

Nei 300mm fast - du begynte å snakke om råbedre :D så tar jeg opp tråden... [jeg er vel aldri blitt beskyldt for å ordlegge meg foreståelig 100% av tilfellene]

Den nye 100 -400 skal være med på alle mine turer i sommer. Den første er Zyrich turen, deretter en forretninsgreise på fredagen (15.dm) tar med utstyr i ryggsekken - så mandag 18.dm tur med fruen til Talinn og da med mye i ryggsekken og den siste til ferien PMI - snakk om muligheter til å ta bilder :rolleyes:

Lennart har du kjøpt 500 mm ??

Takk sålangt

Jan

ATC..... mailboxen din er full. Prøvde å sende deg bruksanvisningen for Adobe Photoshop i går.....

Lennart har du kjøpt 500 mm ??

Takk sålangt

Jan

eg hadde jo den når du var her i mars, din luring :colgate:
for dem som ikke vet, så er det en Sigma 50-500mm

Back