NLF said:Da NLF etablerte sin CAMO ble det lagt til grunn en innmeldingsavgift på kr. 5.000. Det ble antatt at relativt få fly ville komme over i normal oppfølging fra NLF CAMO i 2010. Det ble derfor besluttet at det ikke skulle være noen separat årsavgift for medlemskap i 2010. I tillegg var det fastsatt at førstegangs gjennomgang og review vil faktureres med kr. 600 per medgått arbeidstime. Utover dette var det for motorfly satt en driftsavgift pÃ¥ kr. 1.000 per 50 timer, med et maksimumstak på kr. 10.000 pr år for innmeldingsavgift og driftsavgift samlet.
Noen som har prøvd andre CAMO organisasjoner enn motorflyseksjonen hos NLF? Tenker i første rekke på Danmark og Sverige.
Evt. har brukt NLF, hvor mye kom en godkjennelse på for en C172?
Jeg har lest et sted (Flynytt muligens?) at det er mye billigere å gjøre dette i Sverige, men hva det koster og hvor stor differanse det er mellom norske og svenske priser vet jeg ikke.
Noen som har prøvd andre CAMO organisasjoner enn motorflyseksjonen hos NLF? Tenker i første rekke på Danmark og Sverige.
Evt. har brukt NLF, hvor mye kom en godkjennelse på for en C172?
Jeg kan sjekke opp hva CAMO innrullering + fortløpende avgifter kommer på for flyene i "flyklubben" i løpet av kvelden. Det var en relativt kostbar affære, og så langt kan jeg ikke påstå at vi verken har fått sikrere fly, eller spart andre vedlikeholdskostnader. I praksis betyr det dyrere flyleie dessverre.
Tilsynet gjør en god jobb med å drepe GA i norge dessverre
Da var en avtale med våres hyggelige naboer i sør på plass.DKK 7000,- for første året, deretter DKK 4000,- Litt reiseomkostnader til Sola måtte påregnes, men blir å dele med 2-3 andre. Ikke noe tillegg for hvert ettersyn.
Disse prisene virker veldig lave! Gjelder disse tallene innmeldingsavgifter ved registrering av camo pluss sluttføring og deretter årlig gebyr?
Etablering av camo første gang er slik jeg har forstått avhengig av flyets alder, eier historikk, teknisk tillstand osv
Hvis flyet har en del år på baken og har vært registrert i flere land kan camo`n bli en dyr afære avhengig av historikk og hvordan dette er dokumentert osv Sporing og dokumentasjon kan være tidkrevende, penger
Snakket med en fyr som har en maskin på 30 år, kjøpt ny i Norge med ryddig og dokumentert historikk. Camo godkjent med alt første året nærmere 60 tusen, og dette er ikke noe enkelt stående eksempel. Har hørt om flere! Hva prisen blir på påfølgende år vet jeg ikke men da kan jo dine DKK 4000,- være riktig avgift.
Er heller ikke spesielt imponert av motorflyseksjon sittt opplegg for CAMO. Ref flynytt der det fremkommer at det sansyneligvis holder med referanser til farikkens vedlikeholdsunderlag. Undersøker de ikke noe selv?
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.