Call Norwegian

Kjos’ angrepsmaskin

Bjørn Kjos og Norwegian ligner mer og mer på Richard Branson og Virgin. Her forteller Kjos om planene for mobilselskapet Call Norwegian.

Nåja, Kjos minner mer om Stelios mener nå jeg. (Uten at det nødvendigvis er negativt. Så lenge han ikke minner om O'Leary så skal jeg ikke klage.....)
 
Ja ellers så utnytter han merkevaren Norwegian maksimalt for å bygge opp verdier utenom flydriften for så å selge senere med god gevinst. Slik har blitt gjort før:)
 
Blir neppe noe Oil Norwegian - ikke mye internettnytte i oppstrømsbransjen, oig nedstrøms er det vel mer tvilsomt, med mindre han bruker nettstyrken til å skaffe lojale bonuskunder til et bensinstasjonselskap. Jernbane? Krever mye kapitalkostnader...kunne vært en ide om vi hadde hatt det samme anbudssystemet som i UK, der Virgin Trains er store, men det har vi jo ikke. De rødgrønne la det på is...

Spenstige saker, han har nok studert Branson og Stelios grundig! Men i mobilmarkedet risikerer han å blø mye.
 
hehe, du verden, stadig overraskelser fra Team Kjos & Co.

Det virker som de følger Easy-modellen med mange forskjellige ben å stå på. Lykke til må de ha uansett!

Ikke smart. Selv om EasyJet er en suksess, så er mobilselskapet definitivt en fiasko, så også med flere av søsterselskapene.

Dette er en farlig vei for Norwegian, merkevare skal beskyttes, ikke utvannes.
 
Kjos starter nye datterselskaper utenom kjernevirksomheten, mens hovedkonkurrenten SAS går helt motsatt vei og selger ut alt de kan for å konsentrere seg om kjernevirksomheten, det å fly passasjerer fra A til B.

Kanskje DY skulle sett dette som ett tegn på at det kanskje ikke er beste veien å gå.

Det du skriver er ikke riktig. For ca 9 måneder siden lanserte SAS sammen med RSH reisebyrået GoNow. Selskapet har i senere tid også fått tilført ekstra midler for videre drift og satsing.

Mener at det må være mer lønnsomt å bygge opp substans og verdier i ett selskap fremfor å bygge ned. Potensialet i Norwegians sine nettsider og brand er enormt.

For øvrig vil jeg skryte av Norwegians kreativitet og evner til å snu seg fort. Tror kombinasjonen flyselskap og volum sammen med bankvirksomhet og kredittkort, mobilløsninger og fordelsprogram er meget godt. Enkelte i den kreative delen av SAS er nok grønne av misunnelse.:9:
 
Ser ikke ut som at Norwegian har gitt opp mobilsatsingen og kun satser paa tjenester relatert til reise med dem.

Meget smart gjort
 
Back
Top