Norwegian etablerer et nytt selskap for mobiltelefoni – ”Call Norwegian”
Norwegian Air Shuttle ASA har stiftet et nytt datterselskap, som skal starte opp virksomhet innen mobiltelefoni i løpet av 4. kvartal 2008. Det nye selskapet skal hete Call Norwegian AS. Selskapet skal drives som en selvstendig forretningsvirksomhet, men i nært samarbeid med flyselskapet.
Call Norwegian skal bygges opp som et fullverdig mobilselskap. Alt skal være nettbasert, og produktene skal omhandle de primære mobiltjenestene (network service).
I tillegg skal selskapet rette sine tilbud inn mot Norwegians eksisterende kunder (flypassasjerer) gjennom å tilby mobiltelefoni og trådløst nett om bord på fly og på flyplasser, reiseløsninger og informasjon til passasjerer via telefoni samt mobil IP telefoni. Det vil også være naturlig å tilpasse tilbud som telefonibank.
Det skal utvikles forretningsmessig samarbeid mellom mobilselskapet og Norwegians eksisterende virksomheter. Norwegian ville neppe gått inn i mobiltelefoni uten flyselskapets sterke Internett-posisjon. Mobilselskapet skal dessuten kunne knyttes til fordelsprogrammet Norwegian Reward.
- Vi etablerer et eget selskap for mobiltelefoni fordi vi oppfatter det som en naturlig utvidelse av virksomheten og for ytterligere å styrke tilbudet for våre kunder, sier administrerende direktør Bjørn Kjos i Norwegian.
Hans-Petter Aanby vil lede prosjektgruppen som nå skal forberede oppstart av Call Norwegian. Med seg i prosjektgruppen og i selskapets styre får han Lars Ola Kjos og Tord Meling. Prosjektgruppen har bred erfaring fra oppstart av Bank Norwegian, og har begynt arbeidet med søknad om konsesjon.
- Vi tar sikte på å være i drift med Call Norwegian fra fjerde kvartal i år. Det er en dristig ambisjon, men vi satser hardt på å få dette til, sier det nye selskapets styreleder Hans-Petter Aanby.
Norwegian Air Shuttle ASA har stiftet et nytt datterselskap, som skal starte opp virksomhet innen mobiltelefoni i løpet av 4. kvartal 2008. Det nye selskapet skal hete Call Norwegian AS. Selskapet skal drives som en selvstendig forretningsvirksomhet, men i nært samarbeid med flyselskapet.
Call Norwegian skal bygges opp som et fullverdig mobilselskap. Alt skal være nettbasert, og produktene skal omhandle de primære mobiltjenestene (network service).
I tillegg skal selskapet rette sine tilbud inn mot Norwegians eksisterende kunder (flypassasjerer) gjennom å tilby mobiltelefoni og trådløst nett om bord på fly og på flyplasser, reiseløsninger og informasjon til passasjerer via telefoni samt mobil IP telefoni. Det vil også være naturlig å tilpasse tilbud som telefonibank.
Det skal utvikles forretningsmessig samarbeid mellom mobilselskapet og Norwegians eksisterende virksomheter. Norwegian ville neppe gått inn i mobiltelefoni uten flyselskapets sterke Internett-posisjon. Mobilselskapet skal dessuten kunne knyttes til fordelsprogrammet Norwegian Reward.
- Vi etablerer et eget selskap for mobiltelefoni fordi vi oppfatter det som en naturlig utvidelse av virksomheten og for ytterligere å styrke tilbudet for våre kunder, sier administrerende direktør Bjørn Kjos i Norwegian.
Hans-Petter Aanby vil lede prosjektgruppen som nå skal forberede oppstart av Call Norwegian. Med seg i prosjektgruppen og i selskapets styre får han Lars Ola Kjos og Tord Meling. Prosjektgruppen har bred erfaring fra oppstart av Bank Norwegian, og har begynt arbeidet med søknad om konsesjon.
- Vi tar sikte på å være i drift med Call Norwegian fra fjerde kvartal i år. Det er en dristig ambisjon, men vi satser hardt på å få dette til, sier det nye selskapets styreleder Hans-Petter Aanby.