C-130J "Nanna"

JanSev

ScanFlyer Silver
I kveld landet C-130J "Nanna" for første gang i Norge. "Nanna" er det 3 av 4 nye C-130J som kommer til Norge og 335 skv , det siste "Siv" kommer i slutten av juni

NANNA_04_resize.jpg

NANNA_01_resize.jpg

NANNA_06_resize.jpg

NANNA_08_resize.jpg

NANNA_10_resize.jpg

NANNA_12_resize.jpg

NANNA_14_resize.jpg

NANNA_16_resize.jpg

NANNA_17_resize.jpg

Så egenhendig landingen på 01L, og selvfølgelig var det en opplevelse å se denne i Norge for første gang. Flott dokumentert Jansev

Nydelig. Takker for en flott dokumentering av en stor begivenhet for Luftforsvaret.

Hva er det med fargeforskjellen paa Frigg?

Flott dokumentert!

Nanna? Hvem er den kalt opp etter? Eneste Nanna jeg vet om var en av fjorårets Paradise Hotel deltakere:p

Frigg og Idunn er vel noe Norrøne navn? Men Nanna?

Hva er det med fargeforskjellen paa Frigg?

Reparasjon. Smalt halepartiet i rullebanen under landing tidlig i sin karriere i Norge. Reparasjonen er sikkert gjort helprofft, men de bommet grovt på gråfargen.

Jeg spurte om det samme i en annen tråd her inne og fikk da svar at det var "ørken-modifikasjoner"?

http://forum.scanair.no/showthread.php?t=65951

Last edited:
Er det omfattende å montere/demontere de underhengende drivstofftankene. Legger merke til at de ar av og på omhvernadre og jeg forstår at dette sikkert har med hvilke oppdrag som skal løses. Men hvor lang tid tar det å montere disse tankene? Synes flyene ser litt nakne ut uten disse.

Takk for flotte bilder. Artig at det nå er 3 og snart 4 Herker hos 335 igjen.

ESpen

De mørke fargene på Frigg har ingenting med tailstriken å gjøre. Den har visse gummilag rundt skroget fordi den har landet på sand/grus.

Back