• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

C-130 Hercules tar farvel i juli

Kristiansund kl 15.15 ... bye bye Odin.... (snufs)
ODIN2.jpg

Last edited:
Det tok av en hercules fra Ørlandet kl 1645. Så den fra fergekaia på Valset. Bare så synd at kameraet lå hjemme å ikke i bilen...(som vanlig :rolleyes: )

Hørte en eller to av dem over kontoret her i går, men klarte ikke å se dem.

For de som måtte være interessert i C-17 prosjektet så er det mye å lese på regjeringen.no tipper jeg

Last edited:
Tenk om de heller hadde bestilt Starliftere?? Eller Galaxy??

BF:nor

Ja, det hadde jo vært en glimrende idé. Begge typer ville dekket vårt behov hvis vi skulle slått oss på "global reach" og om vi hadde hatt et update- og vedlikeholdsbudsjett på størrelse med BNP i et par afrikanske land.

Betyr dette at det ikke er fler flyginger med oppdrag for Luftforsvarets C-130H ?

Den er med andre ord allerede kommet i flyhistoriens rekker av pensjonister.

Jeg får legge ved det et bilde jeg tok siste gang jeg så den komme i operativ tjeneste, 4.april. Et grått fly en grå dag, sikkert ikke ulikt mange av de landingene den har gjort gjennom 39 år !!!!

Attachments

• RNoAF956-040408-4f.jpg
    RNoAF956-040408-4f.jpg
    116.4 KB · Views: 146
Back