By Popular Demand: Tommy & Fruen flyr DY

Jeg deler bakgård med Lorry ;)
Godt utvalg av øl! God mat i store porsjoner også.

Jeg bodde i Uranienborgveien 9C i over 10 aar, rett rundt hjoernet. Har blitt en del frokoster paa Lorry gjennom aarene.

Dersom ingen har noe imot Lorry, tar vi det der? Someone, bestille bord? Hold av til 12 pers, slik at vi har plass til litt flere. ;)

Lorry er stedet. Skal få sett om jeg kan reservere et bord for 12 stykker, den 20 en de nærmeste dagene

Har jeg vaert for lenge borte eller er disse prisene helt ute av kontroll?
Lutefisk m/tilbehør (se nedenfor) kr. 415,-
Pinnekjøtt m/kålrabistappe og Vossakorv kr. 396,-
Ribbe, medisterkake & julepølse kr. 354,-

Joda, men det er kun julemenyen som er dyr. Du finner ikke en eneste ting paa resten av menyen til over 300 spenn

Fra den vanlige middagsmenyen:

Urtemarinert lammefilet m/ aspargesbønner, bacon, skogssopp og rosmarinsaus. Fløtegratinerte poteter kr. 279,-

Grillet okseindrefilet m/estragonsaus sammen med
cognacflamberte aspargesbønner og pastinakk kr. 298,-

Julemenyen:

Urtemarinert lammefilet m/ aspargesbønner innbakt i bacon, skogssopp og rosmarinsaus.
Fløtegratinerte poteter kr. 269,-

Grillet okseindrefilet m/estragonsaus sammen med
cognacflamberte aspargesbønner og pastinakk kr. 272,-

Så lammefileten og okseindrefileten blir altså billigere om man bestiller den fra julemenyen..

Jepp, saa det. Men den klassiske julematen tar de seg godt betalt for.

Det gjør de, og er ikke alene om det. Er nok en del "kvitteringssamlere" på by'n i førjulstider som hjelper til med å holde prisene oppe, samt at Ola-Dunk ofte er lite kritisk til andre priser enn øl og bensinprisen. Står ingen ting om det er flere runder på menyen, en del har jo ofte to serveringer på julematen.

Lorry ja - hadde kontor i samme huset en periode. Kjente lukta av mat. Minner meg om en kollega som var der en gang. Skulle ha fløtestuede poteter eller noe sånn. Ført kom maten, så kom det en skål poteter og en mugge fløte - velbekomme.

Da var returbilletten EVE-OSL innkjoept for 440 USD totalt for 2 personer en vei, saa det ble en del daler billigere enn forventet grunnet sterk dollar.

26 desember EVE-OSL SK4095.

Merket ogsaa at jeg kunne endre seter etter at bestillingen var gjennomfoert, noe som er meget hyggelig. Valgte 2A og C. Brodern er paa samme flighten, men paa en separat PNR og uten status. Da blir det vanskelig aa faa han inn paa rad 2 dessverre..

Vi satser paa aa gjoere det samme som sist vi reiste sammen paa SAS norsk innenriks: Velge rad 1 22 timer foer avgang paa nettet.

Rad 2 er vel bedre enn rad 1?

Det kommer vel litt an på. Noen fly har veldig bra plass på rad 1, spesielt -400 på høyre side. Jeg velger 1F på SAS og 1A på DY omtrent hver gang, og er fornøyd med det. Det er lettere å komme forbi naboene på rad 1 i alle fall.

Har jeg vaert for lenge borte eller er disse prisene helt ute av kontroll?
Lutefisk m/tilbehør (se nedenfor) kr. 415,-
Pinnekjøtt m/kålrabistappe og Vossakorv kr. 396,-
Ribbe, medisterkake & julepølse kr. 354,-

Dette er helt typisk for den norske restaurantbransjen. De skal sko seg på juleselskapene.

Men med slike priser er det normalt at du kan få servert flere ganger. Så du kan iallefall spise til du blir mett om ikke annet.

Men nå som dollaren står så sterkt, må jo dette bli rene røverkjøpet for deg?

BF:p

Sterk dollar?? Sterk dollar er naar man kommer over 8 kroner, kamerat ;-)

Jeg liker bulkhead og finner ikke at det er daarlig plass paa rad 1 paa de fleste SAS maskinene. Noen som vet hvilket materiell som er satt opp paa denne flighten?

Back