2. Om jeg møter igjen den sjåføren på 45 bussen idag som ba oss gå av igjen under påskudd av att det var en feil med bussen (feil kan skje, så det er nå greit nok, men at folk ljuger for meg takler jeg dårlig), for så å slenge igjen døra og kjøre. Da skal jeg fortelle ham hva jeg synes om han.
1. At jeg på mandag måtte stå i nesten 45 min. å vente på 28 bussen (som skal gå hvert kvarter) skjønner jeg ikke helt hvordan er mulig. Om det var mye trafikk burde jo alle bli noenlunde likt forsinket, og at det fortsatt gikk buss hvert 28. min selv om det hadde tatt lang tid ut til Fornebu.
2. Om jeg møter igjen den sjåføren på 45 bussen idag som ba oss gå av igjen under påskudd av att det var en feil med bussen (feil kan skje, så det er nå greit nok, men at folk ljuger for meg takler jeg dårlig), for så å slenge igjen døra og kjøre. Da skal jeg fortelle ham hva jeg synes om han.
3. At det er umulig å få kjøpt billett på 2 av 4 reiser pga. tekniske feil med systemet i bussen er dårlig. Jeg har liten tro på at evt. kontrollører har forståelse for situasjonen.
4. At det er fysisk umulig å få kjøpt f.eks. 7 dagers kort eller lignende for reiser mellom Oslo og Bærum er mildt sagt merkelig. Er det ikke over 50 år siden mennesket første gang var på månen nå ?
Billettsystemet mellom Oslo og Akershus er forvirrende og vanskelig. Det kortet du etterlyser er imidlertid SL rød ukebillett for 3 soner, og koster 320 kroner. For å kjøpe dette må du imidlertid ha et "stamkort", som du må på Trafikanten, NSB eller en av bussterminalene for å få.
Jeg fatter ikke hvilket billettsystem det er snakk om. Det finnes ikke noe elektronisk billettsystem i Oslo Sporveier. Det er mekanisk og manuelt. Du får enten stempel av sjåføren, eller så får du datostempel av en oransj boks. Det vil jeg ikke kalle et billettsystem.
Det var jo en hyggelig pris, da tjener jeg hele 10 kr på å kjøpe dette kontra å løse enkeltbilletter hver dag. Når jeg så skal regne med ekstraturen ned til trafikanten så har jeg vel tapt 20 kr.
Er det rart det er mye biltrafikk i oslo sier jeg
Hører rykter om at prisen på månedskort osv skal ned nå. Hva mener dere som reiser med denne driten daglig. Vil det hjelpe for å få flere til å reise kollektivt, eller hadde det vært bedre og lagt på månedsprisen med 100,- kr og heller fått ting til å gå noenlunde i rute ?
Jeg betaler 905 kr i mnd for å kunne ta kollektivt ut til Fornebu. Nå synes jeg frekvens osv er helt greit. Problemet er at det er så mye folk som jobber her ute nå at bussene er alt for trange om morgenen. Noen må jo ha blitt gravide på 31E mellom Nationaltheateret og Lysaker.Det var jo en hyggelig pris, da tjener jeg hele 10 kr på å kjøpe dette kontra å løse enkeltbilletter hver dag. Når jeg så skal regne med ekstraturen ned til trafikanten så har jeg vel tapt 20 kr.
Er det rart det er mye biltrafikk i oslo sier jeg
Hører rykter om at prisen på månedskort osv skal ned nå. Hva mener dere som reiser med denne driten daglig. Vil det hjelpe for å få flere til å reise kollektivt, eller hadde det vært bedre og lagt på månedsprisen med 100,- kr og heller fått ting til å gå noenlunde i rute ?
Mens vi er inne på kollektivtrafikk i Oslo. Kan man fortsatt bruke Flytogbilletten ombord i T-banen?
Tar vi med 90-tallets fallerte prosjekt er det dermed brukt nærmere 600 millioner kroner de siste 21 årene på å skaffe deg og meg en moderne reisehverdag.
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.