Bucuresti - Hvorfor ikke fra Oslo?

Ser poenget ditt der..men nå er da rumenere på tredjeplass som arbeidsinnvandrere til Norge, etter Polen Litauen. Bucuresti er Øst-europas største by, størst økonomisk vekst, størst vekst i reisende etc. Jeg mener at når Wizzair klarer å fylle opp to ukentlige avganger fra Torp med veldig ugunstige tidspunkter...Potensialet ligger der fra OSL, det er jeg temmelig sikker på
Otopeni runder vel snart 8 millioner utenlandsreisende i år, forresten en meget bra flyplass etter utbyggingen. Var en tur til Riga forrige helg og det slo meg hvilken "landsbyfølelse" det var i forhold til Bucuresti, på alle måter.

Så Bucuresti er større enn Moskva, St. Petersburg, Warsawa og Budapest. Tror ikke det du alle de byene er større en Buchuresti.

Så Bucuresti er større enn Moskva, St. Petersburg, Warsawa og Budapest. Tror ikke det du alle de byene er større en Buchuresti.

Sorry, glemte å si at Bucuresti er størst i Øst Europa av EU land.
Dvs også større enn Warsaw og Budapest
Så det er 35 flights pr uke Vienna-Bucharest og ingen fra OSL

Last edited:
Sorry, glemte å si at Bucuresti er størst i Øst Europa av EU land.
Dvs også større enn Warsaw og Budapest
Så det er 35 flights pr uke Vienna-Bucharest og ingen fra OSL

Hvor har du tall på det, sitter selv på tall som sier at både Budapest og Warsawa er større enn Buchuresti. Dog ikke mye, og da snakker vi kun om selve byen, uten forsteder.

Skal ned en tur i slutten av juli, måtte ut med nesten 2K t/r uten bagasje. Utfra prisen til Wizzair så virker det som om ruten ikke går så halvgale, men som andre har påpekt tidligere hadde nok DY kjørt igang en rute fra OSL hvis de hadde sett på ruten som potensiell lønnsom.

Back