• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

BU(SK)

SQ 777

ScanFlyer Mile High Club
Medlem
Kom nå i dag fra FCO med BUSK 737-500 LN-BRD.

Hyggelig cabin-crew, men som ved flere tidligere tilfeller, totalt uinteresserte i ve og vel
for pax'en. Satt ved nødutgang rad 9.

Ved take-off helt sløv sjekk av om folk hadde på belter, ev. bagasje ved nødutgang etc.

Ved landing, INGEN sjekk av noe som helst av dette. Satt vel i galley og skravlet. Hadde det samme en tid tilbake fra LIS med 737-400.

Ingen security briefing ved take-off, sjekk at setebelter etc. Lurer litt på om BU's cabincrew følger deres fly, dvs -400, - 500, -700 ? Har ikke sett samme likgyldighet på andre avganger med SK's fly ??

Så mange turer i den senere tid med FR/EZY og andre low-cost. På sikkerhets-siden er de helt topp.

I dag , like etter take-off var jeg innom begge toilets. De luktet som en en tilsvarende public toilet i India. Har ikke crrewet noe ansvar for dette som hos andre selskap.

Vi ser at folk klager på mange "Banana Airlines" i chartersammenheng, men har vi en lokal "Banan Airlines " ??

Egentlig ikke rart at folk rømmer Eurobonus heller.

Hvordan skal crew fjerne lukt fra en dass,der lukta ligger godt i veggen og i gulvet? Spray gjør lukta bare enda verre...kjent deilig karamellukt blanda med ordentlig god menneskemøkk?? Nesten verre spør du meg. Hva slags ansvar mener du crew fra andre selskap har?

Er du sikker på at crwet ikke sjekket nødutgangen? Hvis man går gjennom cabinen bakfra og fremover, ser man om det ligger noe ved nødutgangen. Man trenger ikke å bøye seg ned mellom beina til folk. Man har mer oversikt enn det det kan virke som.

Når man har gjort dette en del år er det utrolig hva man kan se og hva man skal se etter, uten at man må fysisk mellom beina på folk for å sjekke bagasje og om setebelter er festet. Kan godt tenkes passasjerer synes at man skulle vært tydligere i sin sjekk, men å kalle det totalt "uinteresserte i vel og vel for pax" er vel kanskje å overdrive litt eller?

Vet ikke jeg......

Originally posted by SQ 777

Hyggelig cabin-crew, men som ved flere tidligere tilfeller, totalt uinteresserte i ve og vel

Ved take-off helt sløv sjekk av om folk hadde på belter, ev. bagasje ved nødutgang etc.

Ved landing, INGEN sjekk av noe som helst av dette. Satt vel i galley og skravlet. Hadde det samme en tid tilbake fra LIS med 737-400.

Ingen security briefing ved take-off, sjekk at setebelter etc. Lurer litt på om BU's cabincrew følger deres fly, dvs -400, - 500, -700 ? Har ikke sett samme likgyldighet på andre avganger med SK's fly ??

Så mange turer i den senere tid med FR/EZY og andre low-cost. På sikkerhets-siden er de helt topp.

I dag , like etter take-off var jeg innom begge toilets. De luktet som en en tilsvarende public toilet i India. Har ikke crrewet noe ansvar for dette som hos andre selskap.

Vi ser at folk klager på mange "Banana Airlines" i chartersammenheng, men har vi en lokal "Banan Airlines " ??

Egentlig ikke rart at folk rømmer Eurobonus heller.

Kom også hjem med BUSK i dag... Profe voksne folk i kabinen i dag som i går...

Vi kan vel alle føle om det lukter jævlig eller ikke. Si det på en annen måte, ingen har gjort noe renhold der på lang tid, og antar vel at det ikke er i atbeidsinnstruksen til BUSK å forsøke å holde toilets ren.

Men bare ta en liten sammenligning, SQ. Mange, mange turer med dem, aldri noe vond lukt overhodet. De går inn og vasker hele tiden.

Hvis det er vond lukt i dører, gulv etc, så er jo bare fordi ingen har giddet å gjøre noe for en lang tid. Men jeg klaget ikke på cabincrew. Søte , snille og greie, og det var alt. Uansett mine KL-turer er langt bedre, og det er et europeisk selskap også.

DET JEG EGENTLIG VILLE HA FRAM, ER AT DETTE IKKE VAR NOE ENKELT TILFELLE, MEN ET AV FLERE.

Gjør ingenting, over til Skyteam nå for kommende år.

Det er godt vi har alternativ... Synd for deg (med ditt nick) at SQ er en del av Stjernegjengen...

Enig, men jeg har ikke meldt meg ut av EuroBonus, har også booket mye SK neste år, grunnet det BILLIGSTE no-frills alternativet fra OSL. Faktisk nå har jeg booket 5 turer med SK neste år, kun pga pris.

SQ vil jeg uansett velge foran alt annet til Asia. Er jo ikke gift med noe bonusprogram. Flott med disse bonusprogrammene er at det ikke har noen konsekvenser å være utro.

Selvfølgelig er det ikke fornuftig å samle alle egg i flere kurver, men jeg er fortsatt i Mileage Plus og CO's One-Pass. Poeng er ikke alt heller.

Riktig oppsummert... Nå skal jeg snart ut på en oneworld reise... AY til Østen og hjem med BA - gleder meg stort!!

Hei EB

Flott svar. Gi rapport fra OneWorld. Samtidig, veldig hyggelig å være med i dette forumet, spesielt å "fyre opp" litt av og til. Koser meg vanvittig med dere.

Lite "oppfyring" behövs ibland så länge som den håller sig på en mogen nivå. :up:

Vi trenger sånne som SQ 777....:spin: Ingen hemmlighet at jeg også koser meg stort her...

Selvfølgelig kommer det raport fra de to nærmeste oneworld medlemmene... Bae så synd at jeg har fløyet begge så jeg rykker ikke lenger fra CK...:)

Men bare ta en liten sammenligning, SQ. Mange, mange turer med dem, aldri noe vond lukt overhodet. De går inn og vasker hele tiden.

OK, da er det vel widebodies da!? Mulig de har et lite vaskekott ombord.....Gudene vet!
Skulle gjerne sett det på 737....
:up:
Men da er det selve cleaning som er dårlig da? Det blir vel sett på som en ren utgift som flyselskapene sikkert prøver å skjære ned på.
Skal vel også nevnes at -500 fortsatt har de gamle toalettene, men på -700 er det en helt annen verden...

Originally posted by SQ 777

JA ,så langt så er det ex:bu crew i -400 -500 og ex:bu -700 maskiner (med unntak av noen få fra SK kabinen som er med i en prototyp gruppe.

Mix av crew får man (kanskje...) fra Oktober

/Geir

Ja jeg fløy i går en 737-700 med kabinbestetning fra både SAS og Braathens...

Back