Liten oppdatering på forsøkene mine med Brussels Airlines. Jeg er sikkert over middels krevende og klønete. Fin kombo! Men gjør meg følgende betraktninger:
- Forsøkte i 2 dager å finne flighter men når jeg søkte på hjemmesiden fikk jeg feilmelding.
- Som ved et lykketreff forsøkte jeg på nytt med Firefox og da gikk det helt fint (bruker normalt Explorer).
- På vanlige flyselskap er jeg ikke lenger vant med at prisene som kommer opp er "eks alt". Så når jeg hadde valgt en flight til 2200,- t/r så smalt det på godt over 600 i gebyrer i neste steg.
- Jeg fikk så valget om å oppgradere til b.flex, noe jeg gjorde. Da smatt også gebyrene opp så billetten plutselig kostet 4300,-.
- I denne klassen står det at man kan velge sete ved booking. Fint, men prøve å finne ut hvor man gjør det da. Ikke på "Manage my booking" ihvertfall.
- Billetten er da fleksibel og kan avbestilles uten gebyr. En mulighet jeg plutselig fikk behov for å benytte meg av. Men det var ikke like enkelt.
- Man må faktisk søke om dette på hjemmesiden. Fyller ut en masse info. Skulle tro navn og booking ref holdt, men niks. Når man til slutt bekrefter får man beskjed om at dette ikke er så enkelt, men søknaden må sendes til "Finance department". Det er nå 28 timer siden.
Jeg synes dette er litt dårlig. Egentlig så dårlig at selv om SAS er dyrere kommer jeg nok heller til å rebestille billetten der på de nye tidspunktene. Hvis jeg får godkjent søknaden min hos finansdepartementet selvfølgelig.
EDIT 30.10: Ringte dem idag og de kunne bekrefte at bookingen var kansellert. Men de hadde ikke som politikk å bekrefte dette til kunden. De kunne heller ikke si klart hvilken sum penger jeg fikk tilbake, men de kunne si at jeg som regel ville ha penger tilbake om noen uker.