Nylig fløy jeg Brussel Airlines Nice - Bryssel - Oslo, med en transfertid på 25 minutter i Bryssel. Flytidene var bekreftet på E-ticket som vi fikk fra Lufthansa ( Fløy LH ned til Nice). Men siden maskinen landet i Bryssel 10 minutter etter avgangstiden, ble det 6 timers venting på neste connection til Oslo. Gikk til serviceskranken vis-avis gate 40, og spurte om hvilke rettigheter vi hadde. " Ingenting- dere flyr på promotion ticket" sa damen ( det hørtes ut som om vi ikke hadde betalt noenting for billetten). Det var en annen person som også skulle til Oslo, som fikk en voucher på € 17 til mat, mens vi fikk ingenting, - det syntes jeg var rart, billetten kostet jo kr. 1632 t/r. 'Light economy' sto det på boardingkortet BRU - OSL.
Så spurte jeg om EU261: " Hva er EU261 ?" spurte damen, og da pekte jeg på den informasjonen som lå under glassplaten på skranken, hvor det riktignok sto EC261. Hun svarte ikke en gang, sa vi fikk ta kontakt med Customer Contact.
Hadde vi egentlig rett til å få noen kompensasjon ?
I Nice var det en kjempekø for å sjekke inn til denne maskinen, så vi snakket om at det jo så ut til å være flere enn når vi sjekker inn på lang-distanse maskiner. Aviapartner klarte ikke å få unna køen, det gikk veldig tregt og mange gikk fram og snakket til de bak skranken fordi de var redde for å miste connection i Bryssel, da det var kun 10 minutter til avgang og det var ennå en god del som ikke hadde nådd frem til skranken. Vi brukte 1t 15 min på innsjekkingskøen.
Jeg har bare flydd noen få ganger med dette selskapet. Det er OK i lufta, selv om de flyr med gamle fly fra DAT, men på bakken synes jeg ikke noe positivt om dette selskapet.
Det var færre enn 25 pax til Oslo, og crewet sa at de allerede hadde vært en gang i Oslo samme dagen, og nå skulle de ligge over for 2. dag på rad.
Så spurte jeg om EU261: " Hva er EU261 ?" spurte damen, og da pekte jeg på den informasjonen som lå under glassplaten på skranken, hvor det riktignok sto EC261. Hun svarte ikke en gang, sa vi fikk ta kontakt med Customer Contact.
Hadde vi egentlig rett til å få noen kompensasjon ?
I Nice var det en kjempekø for å sjekke inn til denne maskinen, så vi snakket om at det jo så ut til å være flere enn når vi sjekker inn på lang-distanse maskiner. Aviapartner klarte ikke å få unna køen, det gikk veldig tregt og mange gikk fram og snakket til de bak skranken fordi de var redde for å miste connection i Bryssel, da det var kun 10 minutter til avgang og det var ennå en god del som ikke hadde nådd frem til skranken. Vi brukte 1t 15 min på innsjekkingskøen.
Jeg har bare flydd noen få ganger med dette selskapet. Det er OK i lufta, selv om de flyr med gamle fly fra DAT, men på bakken synes jeg ikke noe positivt om dette selskapet.
Det var færre enn 25 pax til Oslo, og crewet sa at de allerede hadde vært en gang i Oslo samme dagen, og nå skulle de ligge over for 2. dag på rad.