• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Brunei?

Hypern

ScanFlyer Rusty
I forbindelse med en tur til Bangkok i februar, tittet jeg litt på forskjellige steder å dra som en slags sidetrip. Jeg tittet på Air Asia og var veldig billig til SIN og KUL, men SIN og KUL var litt klisjeaktig tenkte jeg. Så litt på kartet og så meg ut Brunei. Noen som har noe tips der? Jeg tenkte først og fremst å være i Bandar Seri Begawan, alternativt ta utflutkter derifra.

Minuset er jo at det er veldig dyrt og jeg har jo lest litt på steder å bo. Jeg bor jo vanligvis på hosteller så vil nok gå for det ene hostellet som finnes der. Dog håper jeg det er dopapir å få kjøpt da det ikke finnes på hostellet der utifra det jeg leser på Tripadvisor. Jeg tenker å fly med Brunei Airlines t/r BKK, noen eraringer med det? Og for ordens skyld blir israelske stempel akseptert av immigrasjonen i Brunei? Vet at de ikke aksepterer israelske pass. Joda jeg er forberedt på null alkohol, men har jo lov til å ta med og konsumere det litt diskret. Så er det verdt å besøke dette sultandømmet?

Var en dag i Brunei Darussalam nå for ca 1 uke siden. Har selv israelsk stempel i passet, og det var ikke noe problem.

Vi fløy Royal Brunei i C med en B772, ikke det store høydepunktet, men ok. Som du sier, null alkohol.

Befolkningen er vennlige, kanskje noen av de hyggeligste jeg har møtt, men landet virket veldig kjedelig. Så en dag eller to holder, men husk at Malaysia er bare en liten kjøretur unna, og kanskje mer å finne på der. Tenker da på naturopplevelser (jungel, mygg og kraftige regnskyller)

Synes ikke det var så fryktelig dyrt der, og å leie taxi i en time kostet ca 150NOK. Mat var og forholdsvis billig i forhold til vårt hjemland

Brunei dollar og Singapore dollar har samme verdi, og brukes om hverandre.

Landet har kun 47 taxier, så planlegger du en tur rundt i landet med taxi, bør det kanskje bestilles på forhånd

Vi bodde på Radisson midt i Bandar, greit nok hotell, men kanskje for dyrt hvis det er hostell du planlegger å bo på. Veldig bra frokost som mettet resten av dagen

Jeg fløy dit med Air Asia og bodde på Sheraton Utama som var helt grei.

Det er presidentpalass, bur til pålebyen og se kontrasten mellom den forgylte moskeen og søppelet som flyter i elven ved siden av som er de spesielle opplevelsene der. Ellers hyggelige folk.

Back