Bromma kan bli lagt ned etter valget 14. September (2014)

Kjenner vi svenske næringslivet, regionene rundt og flyplassene, vil nok det settes i gang flere prosjekter for å igjen få på plass en operatør inn til BMA.

Replay av Air Leap ... :D NyxAir vil kanskje prøve å finne seg partnere som vil fly til Bromma? Populair har jo sine ops ut fra Arlanda, men med mulighet for å satse uten konkurranse på kommersielle ruter fra Bromma kan kanskje være noe - de har jo 2 F50 (pax) på vei inn i flåten.

Men på lang sikt har nok mange innsett at det er over, men inntill da kan man jo fortsatt fly til BMA - hvis ikke Swedavia ganske så raskt sier stopp og legger ned flyplassen.
 
Kjenner vi svenske næringslivet, regionene rundt og flyplassene, vil nok det settes i gang flere prosjekter for å igjen få på plass en operatør inn til BMA.

Replay av Air Leap ... :D NyxAir vil kanskje prøve å finne seg partnere som vil fly til Bromma? Populair har jo sine ops ut fra Arlanda, men med mulighet for å satse uten konkurranse på kommersielle ruter fra Bromma kan kanskje være noe - de har jo 2 F50 (pax) på vei inn i flåten.

Men på lang sikt har nok mange innsett at det er over, men inntill da kan man jo fortsatt fly til BMA - hvis ikke Swedavia ganske så raskt sier stopp og legger ned flyplassen.


Kanskje en tanke, men tviler på at noen kommer opp i BRAs ganske omfattende rutenett og det blir fortsatt trolig ikke lønnsomt å fortsette driften på Bromma for Swedavia. For Finnair er jo Bromma kun et supplement til Arlanda, og en nedleggelse vil nok ikke smerte særlig. Jeg synes Bromma er super som flyplass, men den behøves ikke lenger, etter min mening. Bare Arlanda Express kunne bli billigere hadde alle kommet like raskt til Stockholm fra Arlanda som fra Bromma.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Last edited:
Det kommer kritikk mot flyttingen fra Bromma. Det gjelder saerlig ombyggingen paa Arlanda. Lander man paa T4/C maa man gaa langt for aa komme ut i ankomsthallen i T5 og skal man ta bussen maa man gaa tilbake til T4/C, selv om man passerte faa meter unna busstoppet paa veien til T5. Det maa komme et opplegg hvor man kan gaa rett ut fra T4, saerlig om man kun har haandbagasje men helst med innsjekket bagasje ogsaa. De kunne muligens bruke T3, men for transferpassasjerer blir det da ny sikkerhetskontroll om man skal til T4 eller T5, eller T2 for den saks skyld.
 
Last edited:
BRA markerte avslutningen med et hjerte.

https://www.aviation24.be/airlines/...rom-bromma-draws-heart-in-sky-over-stockholm/

Braathens Regional Airlines (BRA) marked its final flight from Visby to Stockholm Bromma (TF427 op. ATR72-600 reg. SE-MKK) by flying a heart-shaped path over western Stockholm before landing.

Capture-decran-2024-12-30-214821.png
 
Back
Top